۱۳۹۷/۰۳/۰۱
۵:۳۳ ب٫ظ

سه عضو گروه هاي تروريستي كه در شهر درعا در جنوب سوريه دستگير شده اند ، به گرفتن دستورات و امكانات از مخالفان دولت سوريه و برخي شيوخ در خارج از اين كشور اعتراف كردند.

برخی تروریست ها در سوریه به دریافت پول و امکانات از خارج اعتراف کردند

' احمد بلخي ' 35 ساله كه اعترافاتشان شب گذشته از تلويزيون سوريه پخش شد، گفت: وظيفه من گرفتن تصاوير ويديويي و عكس هاي ساختگي از اشخاصي به نام هاي 'علي يتيم' ، 'عبد الرئوف' و 'خالد' و ارسال آن به شخصي به نام ' ابو وسام ' در منطقه ' مساكن برزه ' در دمشق بود.

وي با اشاره به اين كه وسايل و پول مورد نياز براي برگزاري تظاهرات از برخي شيوخ سعودي و كويتي براي آنان ارسال مي شد ، افزود: تظاهر كنندگان از طريق تلفن هاي همراه با سيم كارت هاي اردن با ' هيثم مناع ' مخالف دولت سوريه و مقيم خارج مرتبط بوده و توافق كرده اند تا براي آنان پول و اسلحه ارسال كند.

اين تروريست دستگيري شده با بيان اين كه برادرم 'مهند' دستورات مسوولان تظاهرات از خارج كشور را به من ابلاغ مي كرد، گفت : برادرم در پاسخ به سوال هاي من در خصوص تظاهرات مي گفت كه اين كارها از خارج هدايت مي شود و پول و اسلحه نيز از طريق آنان به دست افراد مي رسد.

بلخي با اشاره به اين كه آنان اسلحه مورد نياز افراد را در مقابل درب منازلشان تحويل مي دهند و من نيز از همين راه سلاح تحويل گرفتم ،گفت : در يك مورد برادرم از من خواست تا فهرست اسامي افرادي را كه پيش من هستند به وي اطلاع دهم .

اين عضو گروه تروريستي ادامه داد : مخالفان دولت سوريه در خارج با مسوولان برگزاري تظاهرات تماس تلفني داشتند و آنان به اين مسوولان قول داده بودند كه هر كسي در درعا دستگير شود به دمشق منتقل شده و در آنجا يكي از مسئولان رده بالا حضور دارد تا زمينه آزادي اين افراد را فراهم كند.

وي با بيان اين كه ' احمد صياصنه ' ، 'محمد مسالمه'، ' ربيع ' و ' محمد ' از شيوخ درعا در اقدامات مسلحانه دست دارند ، ادامه داد: تظاهر كنندگان درعا از مسجد ' العمري ' به عنوان مركزي براي معالجه زخمي ها استفاده مي كردند و سعي داشتند تا بيمارستاني صحرايي تشكيل داده و لوازم پزشكي و دارو به آنجا منتقل كنند.

مسجد العمري مركز اصلي شكل گيري تظاهر كنندگان درعا است كه گروه هاي تروريستي آنجا را تبديل به مركزي براي انبار اسلحه و مهمات خود براي هدف قرار دادن مردم و نيروهاي امنيتي و ارتش قرار داده اند.

اين مسجد در حال حاضر تحت محاصره نيروهاي امنيتي و ارتش سوريه است .

' ابراهيم محمد عيسي ' يكي ديگر از افراد دستگير شده در شهرك 'الجيزه' از توابع استان درعا نيز گفت : شيخ ' طلال ' و شيخ ' حوران ' با در دست گرفتن پرچم سوريه و حركت در روستا شعار مي دادند ، بشتابيد بسوي جهاد، و مردم را تحريك مي كردند تا ساكت نمانند و تظاهرات كنند.

وي با بيان اين كه آنان ما را دعوت كردند تا به مسجد العمري برويم ، چرا كه آنجا يك نفر را كشته و سه نفر ديگر را زخمي كرده بودند ، گفت : ما در ادامه به مقر حزب بعث رفتيم و فردي به نام ' سعود ' به پشت بام آن رفت و شروع به فرياد كرد كه مگر شما مرد نيستيد .. انقلاب .. انقلاب و شما مي توانيد ، بشكنيد و خراب كنيد.

اين عضو تروريستي تصريح كرد: سعود مي گفت اين حزب دشمن ما است و حزب اسرائيلي است ، بياييد در را بشكنيم و پس از آن برخي افراد مانند 'باسل' ، 'حمزه' ، 'عصام' ، 'قصي' و 'جمال' در را شكستند و با بنزين مقر حزب بعث و اموال داخل آن را به آتش كشيدند.

عيسي گفت: شيوخ مردم را به جهاد دعوت مي كردند و مي گفتند كساني كه كشته شدند ، بهتر از شما نيستند ، برويد و شما نيز شهيد شويد.

' نمر يوسف خروب ' يكي ديگر از افراد دستگير شده در درعا نيز در اعترافات خود در تلويزيون سوريه گفت: ما در ابتدا تعداد اندكي بوديم و كم كم تعداد بيشتري از مردم به ما پيوستند و اقدام به آتش زدن اماكن و محله هاي تجاري كرديم.

وي ادامه داد: ما تصميم گرفتيم تا به يك پاسگاه حمله كرده و آن را به آتش بكشيم و براي اين كارها پول و اسلحه از شيخ ' احمد صياصنه ' دريافت مي كرديم.

خروب ادامه داد: پس از حمله به پاسگاه با سوراخ كردن ديوار آن وارد پاسگاه شديم و مشاهده كرديم كه چهار مامور آن كشته و دو نفر ديگر زخمي شده اند، لذا با بنزين پاسگاه را آتش زديم و شخصي به نام ' شرف ' و فرد ديگر با خنجر به جسدهاي ماموران ضرباتي وارد كرده و صورتشان را از بين بردند.

روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته نيز تلويزيون سوري اعتراف يكي از اهالي درعا در سوريه را مبني به دريافت پول براي اقدامات تروريستي پخش كرد.

بر اساس اعلام تلويزيون سوريه ، نيروهاي امنيتي و پليس در حال بازجويي از افراد دستگير شده با هدف تعقيب و دستگيري ساير همدستان آنان هستند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01