۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۹:۲۷ ب٫ظ

وزیر نفت نیجریه ادامه داد: پارلمان به ما اطمینان داده است که لایحه اصلاح قانون نفت نیجریه را هفته آینده برای تایید به رئیس جمهور تحویل دهد.

بررسی لایحه اصلاح قانون نفت در پارلمان نیجریه

گروه بین الملل: وزیر نفت نیجریه از احتمال بررسی و تصویب لایحه اصلاح قانون نفت نیجریه در پارلمان این کشور در هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه پلاتس از لاگوس، دیزیانی آلیسون-مادوکا گفت: احتمال می رود پارلمان نیجریه هفته آینده لایحه اصلاح قانون نفت نیجریه را بررسی کند، در حالی که جاناتان گودلاک، رئیس جمهوری نیجریه خواهان تبدیل این لایحه به قانون پیش از پایان مهلت فعالیت کابینه کنونی است.

وی افزود: همه تلاش ها برای این است که لایحه اصلاح قانون نفت نیجریه در دوران فعالیت کابینه کنونی دولت نیجریه به قانون تبدیل شود.

وزیر نفت نیجریه ادامه داد: پارلمان به ما اطمینان داده است که لایحه اصلاح قانون نفت نیجریه را هفته آینده برای تایید به رئیس جمهور تحویل دهد.

مهلت فعالیت کابینه کنونی دولت نیجریه 29 مه (یکشنبه 8 خرداد) به پایان می رسد.

برخی از تحلیل گران بر این باورند که پارلمان قادر خواهد بود پیش از این مهلت، این لایحه را تصویب کند اما نمایندگان پارلمان برای بررسی بیشتر این لایحه تقاضای زمان بیشتری کردند.

با تصویب این لایحه و تبدیل آن به قانون، قوانین صنعت نفت و گاز نیجریه و شرایط تمام قراردادهای این کشور عضو اوپک با شرکت های نفتی بین المللی از جمله توتال فرانسه، انگلیسی-هلندی شل و اکسون موبیل آمریکا را تغییر می دهد.

دولت نیجریه امیدوار است با تصویب قانون جدید موانع و مشکلات موجود در بخش های مختلف صنعت نفت و گاز نیجریه حل و فصل شود.

 

زمان انتشار : 1390-01-01