۱۳۹۷/۰۲/۰۷
۸:۳۲ ب٫ظ

حضور فلسطین در جشنواره مذکور بسیار پررنگ می‌باشد و بازدیدکنندگان با ورود به تالار اونیسکو در جای جای نمایشگاه‌های برپا شده و برنامه‌های در حال اجرا با تاریخ، فرهنگ و تمدن این سرزمین آشنا می‌شوند.

برپایی برنامه هفته فلسطین در لبنان

تعدادی از انجمن‌های فلسطینی و لبنانی روز زمین را گرامی داشتند.

به نقل از سایت خبری جزیره نت، گروهی از انجمن‌های فلسطینی و لبنانی روز زمین را در هفته فلسطین جشن گرفتند. این برنامه از روز یکشنبه شروع به کار کرده است و تا پنج روز در تالار اونیسکو بیروت برپا خواهد بود.

نمایشگاه عکس، اجرای تئاتر و موسیقی و همچنین پخش فیلم از جمله برنامه‌های این مراسم می‌باشد.

در بخش نمایشگاه عکس، تصاویری از اردوگاه‌های فلسطینی، اسیران و شهدا در معرض دید بازدیدکنندگان از نمایشگاه مذکور قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه کتاب، نمایشگاه کارهای گلدوزی شده، کلکسیون‌های فرهنگی و خوراکی‌های سرزمین فلسطین از دیگر برنامه‌ها و نمایشگاه‌های درنظر گرفته شده، در این مراسم می‌باشد.

همچنین از زمان شروع جشنواره، کودکان و جوانان در گروه‌های مختلف تئاتر به اجرای برنامه‌های مختلف پرداخته‌اند و صحنه تئاتر لحظه‌ای از اجرای برنامه خالی نبوده است.

حضور فلسطین در جشنواره مذکور بسیار پررنگ می‌باشد و بازدیدکنندگان با ورود به تالار اونیسکو در جای جای نمایشگاه‌های برپا شده و برنامه‌های در حال اجرا با تاریخ، فرهنگ و تمدن این سرزمین آشنا می‌شوند. عکس‌های مختلفی از فلسطین با عنوان «به فلسطین خوش آمدید!» چشم‌ها را به سمت خود جلب می‌کند. در میان این تصاویر، عکس‌هایی از مادری فلسطینی و مقاومت او، مقاومت با سنگ و کودکانی که مدال‌هایی در دست دارند که بر روی آن نوشته شده است؛ پیروزی در انتظار است! احساسات بینندگان را برمی‌انگیزاند.  

از جمله موسسه‌های شرکت‌کننده در این برنامه می‌توان به موسسه بین‌المللی قدس اشاره کرد. مدیر بخش تبلیغاتی این موسسه هشام یعقوب در گفتگویی با جزیره نت گفت: این موسسه کارهای مختلفی مانند چاپ کتاب، اطلاع‌رسانی از طریق سایت‌های مختلف اینترنتی و وبلاگ‌های گوناگون و همچنین گزارش‌های خبری هفتگی، تمام حوادث جاری در فلسطین اشغالی را خبررسانی می‌کند.

هشام یعقوب درمورد برنامه مذکور موسوم به هفته فلسطین گفت: هدف اصلی این برنامه آن است که موضوع فلسطین و قدس اشغالی مورد توجه قرار بگیرد. وی به برنامه هفته فلسطین امسال اشاره کرد و گفت: امسال این برنامه با سال‌های پیش متفاوت است و حضور انجمن‌های مختلف لبنانی در برنامه امسال نقش بسزایی در پویایی آن داشته است.

بخش بزرگی از این برنامه به نمایشگاه ویژه کودکان مقاومت اختصاص یافته است. منال ابو الشیخ نماینده این غرفه در این زمینه گفت: این موسسه پس از کشتار تل‌الزعتر در سال 1976 تاسیس شده است و هدف آن حمایت از کودکان فلسطینی است که در این فاجعه خانواده خود را از دست دادند. این موسسه ده‌ها مرکز فرهنگی، تربیتی و بهداشتی دارد که اهداف موسسه را دنبال می‌کند.  

 

زمان انتشار : 1391-02-30