۱۳۹۸/۰۴/۲۷
۹:۵۰ ق٫ظ

دومین گردهمایی بانوان قرآنی عراق از سوی مرکز ملی علوم قرآن وابسته به اداره اوقاف شیعیان این کشور، در شهر کربلا برگزار شد.

برپایی دومین گردهمایی بانوان قرآنی عراق + عکس

به گزارش الأمه:

این گردهمایی با حضور نمایندگانی از مراکز قرآنی عتبات مقدسه و زیارتگاه‌ها و بانوان مسئول در مراکز و مؤسسات قرآنی عراق برگزار شد.

«أمل المطوری»، مسئول مرکز قرآنی بانوان وابسته به دارالقرآن آستان حسینی، در این باره اظهار کرد: این نشست قرآنی برای دومین سال پیاپی به همت دارالقرآن آستان حسینی برگزار شد.

وی افزود: بحث و گفت‌وگو در زمینه برگزاری مسابقه ملی بانوان نخبه کشور در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن به منظور آمادگی برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن و بررسی مسائل فنی مسابقات گذشته جهت جبران نکات منفی و استفاده از نکات مثبت آن از اهداف برپایی این گردهمایی بود.

در همین راستا، رافع العامری، قاری برجسته عراقی و مدیر مرکز ملی علوم قرآن اداره اوقاف شیعیان این کشور نیز در سخنانی اظهار داشت: در این نشست قرآنی، درباره مسائلی همچون ارتقای مسابقات ملی بانوان نخبه کشور از جمله انتخاب دو بانوی قاری و و دو بانوی حافظ قرآن از هر ۱۰ متسابق در مرحله مقدماتی هر استان و انتخاب یک بانوی قاری و و یک حافظ قرآن از هر ۱۰ متسابق عتبات مقدسه توافق شد.

وی ادامه داد: در این توافق عنوان شد که بانوان حائز رتبه‌ نخست مسابقات سال گذشته قرائت و حفظ قرآن کریم و بانوانی که فرصت مشارکت در مسابقات بین‌المللی را پیدا نکردند نیز می‌توانند مستقیماً در مسابقات آینده بانوان نخبه کشور، شرکت کنند.

 

منبع: ایکنا