۱۳۹۷/۰۹/۲۱
۳:۰۳ ب٫ظ

مؤسسه قرآن کریم در آستان مطهر عباسی طرحهای قرآنی هدفمند بسیاری را در دست اجرا دارد که یکی از این طرحها، طرح "عرش التلاوة" می باشد.

برپایی محفل هفتگی «عرش التلاوه»

به گزارش الأمه:

این یک طرح نوپا است که هدف از آن، بهره گیری از تجارب و پتانسیلهای قرآنی گسترده موجود در عراق و نشان دادن و برجسته کردن آنها در جهان اسلام و تلاش برای توسعه این استعدادها و حمایت از افراد مستعد بر اساس برنامه ای ویژه و تحت نظارت اساتید مجرب می باشد.

از مهمترین بخشهای این طرح، برپایی یک محفل قرآنی است که در صحن حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) به صورت هفتگی برگزار می شود و در آن، تلاوت قرآن توسط افراد شرکت کرده در طرح عرش التلاوة و اساتید آن انجام می شود.

در این راستا محفلی برپا گشت که طی آن قرآن به دو روش عراقی و مصری تلاوت شد. در این محفل ابتدا قاری حسین حمید جبوری و حسین الرکابی از قاریان با استعداد مؤسسه قرآن کریم شعبه بغداد قرائت خود را با روش عراقی آغاز کردند.

سپس تلاوت قرآن با روش مصری توسط لیث العبیدی از آستان مطهر عباسی و قاری حسین محمد شلال از حافظان شعبه موسسه قرآن کریم در بغداد صورت گرفت.

زائران حاضر در این محفل نیز از آیات قرآن کریم به فیض رسیدند و در آیاتی که توسط قاریان در آن فضای ملکوتی خوانده می شد، تدبر می کردند.

این برنامه به صورت مستقیم نیز از طریق شبکه قرآن کریم کربلا پخش می شد.

برپایی محفل هفتگی «عرش التلاوة» به روش قرائت عراقی و مصریبرپایی محفل هفتگی «عرش التلاوة» به روش قرائت عراقی و مصریبرپایی محفل هفتگی «عرش التلاوة» به روش قرائت عراقی و مصری

 

منبع: العتبه الحسینیه