۱۳۹۸/۰۷/۰۸
۶:۵۴ ق٫ظ

نخستین دوره مسابقه ملی حافظان و قاریان زیارتگاه‌های شیعی عراق، به همت مرکز علوم قرآن وابسته به بخش امور فکری، فرهنگی و دینی تولیت زیارتگاه‌های شیعی در نجف برگزار شد.

برپایی نخستین رقابت ملی حافظان و قاریان زیارتگاه‌ها در عراق

به گزارش الأمه:

در مراسم افتتاحیه این مسابقات که در زیارتگاه «صافی صفا» (بارگاه اثیب الیمانی) در نجف اشرف برگزار شد، «سید هاشم العوادی»، رئیس بخش فرهنگی و دینی زیارتگاه‌های شیعی، در سخنانی بیان کرد: این مسابقه ابزاری برای تحقق همه اهداف از جمله نقش زیارتگاه‌های شیعی در فعالیت‌های قرآنی به ویژه در زمینه قرائت و حفظ قرآن کریم محسوب می‌شود.

وی افزود: زیارتگاه‌های شیعی باید قاری و حافظ ویژه داشته باشند تا به عنوان نماینده این زیارتگاه‌ها در محافل قرآنی و مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت کنند.

العوادی در ادامه تأکید کرد: این مسابقه تلاش می‌کند تا پتانسیل قرآنی زیارتگاه‌ها را برای برنامه‌ریزی جهت توسعه و شرکت در دوره‌های داخلی و خارجی کشف کند.

در ادامه مراسم افتتاحیه، «عبدالحسن شنون»، مسئول زیارتگاه صافی صفا و «ایاد الکعبی»، نماینده کمیته داوری این مسابقه سخنرانی کردند و گروه تواشیح «ثقلین» نیز به اجرای تواشیح پرداخت.

در مسابقه مذکور ۶۰ قاری و حافظ از زیارتگاه‌های شیعی عراق شرکت داشتند و در رشته قرائت، «وسام عبدالکریم حاجم» از زیارتگاه سید صالح بن علی الهادی در بصره، رتبه اول، «ضرغام جهادی الشبلی» از زیارتگاه صافی صفا، رتبه دوم و «حیدر محسن البزونی» از زیارتگاه علی بن یقطین در بصره، رتبه سوم را کسب کردند.

در رشته حفظ قرآن کریم نیز «وائل عبدالغفور» از زیارتگاه علی بن یقطین در بصره، حائز رتبه اول، «رسول مهدی مطلک»، از زیارتگاه بکر بن علی در بابل، حائز رتبه دوم و «امیر شاکر» از زیارتگاه نبی الله ایوب در بابل حائز رتبه سوم شدند.

 

منبع: ایکنا