۱۳۹۷/۰۹/۰۶
۱:۰۰ ب٫ظ

نمایشگاه نقاشی «فلسطین در آیینه خیال هنرمندان» با آثاری از هنرمندان ایرانی و فلسطینی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه نقاشی از آثار هنرمندان فلسطینی

به گزارش الأمه:

 به مناسبت ۲۹ نوامبر، مقارن با ۸ آذر «روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین»، فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران با مشارکت کمیسیون ملی یونسکو و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آیین گرامیداشت این روز را برگزار می‌کند. برپایی نمایشگاه نقاشی «فلسطین در آیینه خیال هنرمندان» از جمله برنامه‌های این روز است که در دو بخش نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی و نمایشگاه آثار هنرمندان فلسطینی برگزار می‌شود.

آثار هنرمندان فلسطینی که در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نمایش گذاشته می‌شود، حدود ۵۰ اثر کم نظیر نقاشی از هنرمندانی همچون سعید حسین، محمد الشاعر، ابراهیم غنام، برهان کرکوتلی، توفیق عبدالعادل، مصطفی حلاج و ... است که توسط این هنرمندان در اردوگاه‎ها و خارج از وطنشان خلق شده و در دهه هشتاد توسط فرهنگستان هنر خریداری و در گنجینه این فرهنگستان نگهداری می‌شود.

هم‌زمان ۲۰ اثر نقاشی از هنرمندان شاخص ایرانی همچون احمد اسفندیاری، حبیب‌الله صادقی، مصطفی گودرزی، ناصر پلنگی، حبیب‌الله آیت‌الهی، کاظم چلیپا، غلامعلی طاهری و ... با موضوع فلسطین، از مجموعه گنجینه این موسسه در نگارخانه استاد لرزاده موسسه فرهنگی هنری صبا، وابسته به فرهنگستان هنر به نمایش گذاشته می‌شود.

آیین مراسم روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، پنج شنبه ۸ آذر، ساعت ۱۵ در تالار ایران فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می‌شود. همچنین در همین روز، آیین گشایش نمایشگاه نقاشی «فلسطین در آیینه خیال هنرمندان» در موسسه فرهنگی هنری صبا و موزه هنرهای معاصر فلسطین در ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه‌ها می‌توانند تا ۲۲ آذرماه همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به نشانی موزه هنرهای معاصر فلسطین خیابان ولی‌عصر (عج)، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران مظفر، پلاک ۷۴ و نگارخانه استاد لرزاده واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان طالقانی خیابان برادران شهید مظفر، پلاک ۱۲۵ مراجعه کنند.

 

منبع: فارس