۱۳۹۷/۰۲/۰۲
۲:۰۸ ب٫ظ

لیتا کابیولت: آثار من تنها به رسم فیزیک و ظاهر زن مسلمان نپرداخته است. بلکه من کوشیده‌ام که در تابلوهای خود به عمق فکری و روحی زنان مسلمان نیز توجه داشته باشم و زیبایی وجودی این زنان را هم به تصویر بکشم.

برپایی نمایشگاه نقاشی حجاب در اروپا

یک هنرمند اسپانیایی نمایشگاهی با موضوع حجاب برپا می‌کند.

به نقل از سایت خبری میدل ایست آن لاین، لیتا کابیولت هنرمند اسپانیایی اخیرا نمایشگاهی از آثار هنری خود برپا کرده است و در تابلوهای به نمایش گذاشته شده، حجاب را به تصویر کشیده است. وی افزون بر نشان دادن، زیبایی‌های حجاب، از حق زنان مسلمانی که در اروپا زندگی می‌کنند، دفاع کرده است.

«خاطراتی سربسته‌ای از ورق طلا» عنوان نمایشگاه نقاشی این هنرمند است. بینندگان با حضور در نمایشگاه مذکور و دقت در آثار به نمایش درآمده، می‌بینند که این هنرمند چگونه توانسته است به زیبایی هر چه تمامتر، حجاب را به تصویر بکشد. البته هدف از این آثار صرفا معرفی حجاب و نشان دادن زیبایی‌های ظاهری آن نبوده است. بلکه کابیولت سعی دارد رعایت حق حجاب برای زنان مسلمان مقیم کشورهای اروپایی و غربی را متذکر بشود. احترام به حجاب زنان مسلمان به عنوان یک فرضیه دینی، مانند احترام به شیوه پوشش زنان راهبه‌ای است که در اروپا و مغرب‌زمین زندگی می‌کنند و براساس اعتقادات دینی کاتولیک، بدن و موی خویش را از دید مردان پنهان می‌کنند.

این هنرمند اسپانیایی تاکید دارد که آثارش به آزادی افراد و اعتقادات اشاره دارد. وی در این زمینه می‌گوید: عادات، سنت‌ها و آزادی فرهنگ‌های مختلف باید مورد احترام قرار بگیرد و تا زمانی که این رفتارهای اجتماعی و دینی برای جامعه ضرری دربرنداشته باشد، هیچ کس حق ندارد مانعی برای آن‌ها به وجود بیاورد. او در توضیح بیشتر موضوع تابلوهای خود گفت: آثار من تنها به رسم فیزیک و ظاهر زن مسلمان نپرداخته است. بلکه من کوشیده‌ام که در تابلوهای خود به عمق فکری و روحی زنان مسلمان نیز توجه داشته باشم و زیبایی وجودی این زنان را هم به تصویر بکشم.  

وی همچنین در گفتگویی با سی ان ان گفت: من قصد دارم زیبایی‌های مشرق‌زمین را به نمایش بگذارم. هدف من از این کار آن است که مردم جهان به دور از پیش‌داوری‌های قبلی با یکدیگر رابطه دوستانه برقرار کنند.

این هنرمند اسپانیایی درمورد موضع غرب نسبت به حجاب نیز گفت: معتقدم که غرب معنای حجاب را درنیافته است و به حقیقت آن پی‌نبرده است.

شایان ذکر است که لیتا کابیولت در سال 1961 در شهر بارسلونای کشور اسپانیا دیده به جهان گشود. او که یک کودک سرراهی بود، دوران کودکی بسیار سختی را پشت سرگذراند.

این نمایشگاه که از پنجم می در دبی برگزار شده است تا 30 این ماه به کار خود ادامه خواهد داد. 

 

زمان انتشار : 1391-03-03