۱۳۹۷/۰۹/۲۹
۳:۲۳ ب٫ظ

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی شارجه با شعار «افق» از امروز در شارجه آغاز می‌شود و ۲۳۴ فعالیت از جمله برپایی سمینار، نمایشگاه و کارگاه آموزشی برای این رویداد در نظر گرفته شده است.

برپایی ۲۳۴ فعالیت در جشنواره هنرهای اسلامی شارجه

به گزارش الأمه:

 آیین افتتاحیه این جشنواره در مقر موزه هنرهای شارجه برگزار می‌شود.

در این جشنواره که ۳۰ روز ادامه دارد، ۲۳۴ فعالیت برگزار خواهد شد و ۳۷۷ اثر شامل تابلوهای خوشنویسی، نقاشی‌های دیواری و...به نمایش گذاشته می‌شود.

«محمدابراهیم القصیر»  مدیر  امور فرهنگی اداره فرهنگ شارجه و مدیر جشنواره دیروز در گفت‌و‌گوی مطبوعاتی که با حضور اعضای کمیته برگزارکننده و جمع زیادی از خبرنگاران، هنرمندان و دوستداران هنرهای اسلامی برگزارشد، گفت: انتخاب «افق» به عنوان شعار این دوره از جشنواره برای دوری از مستقیم‌گویی در کارهای هنری و رفتن به سوی استفاده از مجاز در تعابیر است.
 
وی در ارتباط با جزئیات این جشنواره تصریح کرد: در این دوره از جشنواره، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های هنری و سخنرانی به میزبانی اداره فرهنگ شارجه با همکاری ۲۵ مرکز رسمی از جمله دانشکده هنرهای دانشگاه شارجه، اتحادیه عکاسان عرب، انجمن زنان شارجه، موزه خوشنویسی شارجه و خانه خوشنویسان این شهر ارائه می‌شود.
 
القصیر در رابطه با نمایشگاه‌ها، هنرمندان و کشورهای میهمان این جشنواره توضیح داد: این جشنواره شامل برپایی ۵۵ نمایشگاه است که در محل موزه هنرهای شارجه برگزار می‌شود  و ۶۳ هنرمند از ۲۰ کشور عربی و غیر عربی در آن مشارکت دارند.
 
وی  در ادامه از عرضه ۳۷۷ اثر هنری، برپایی ۱۴۴ کارگاه هنری، پخش ۱۱ ویدئو از تجربه‌های هنری متنوع و همچنین برپایی دوره آموزش خوشنویسی عربی به عنوان دیگر فعالیت‌های این جشنواره نام برد.
 
مدیر جشنواره هنرهای اسلامی شارجه همچنین از برپایی نخستین گردهمایی خوشنویسان خلیج فارس در حاشیه این جشنواره و ارائه ۲۶ سخنرانی با موضوع هنرهای اسلامی و برگزاری گفت‌و‌گوی آزاد میان هنرمندان و بازدید کنندگان و برپایی نمایشگاه‌های شخصی هنرمندان مانند نمایشگاه «نقشه راه به سوی گنجی پنهان» مربوط به احمد مصطفی، هنرمند مصری ـ انگلیسی خبرداد.
 
منبع: ایکنا