۱۳۹۸/۰۳/۰۹
۱:۱۵ ب٫ظ

مراسم احیای شب قدر با حضور مردم لبنان در موزه ملیتا برگزار شد.

برگزاری احیای شب قدر در موزه ملیتا لبنان

به گزارش الأمه:

 شب قدر،‌ شبی است که امور یک ساله تمام خلایق در آن مقدر می‌شود و به اندازه‌ای اهمیت دارد که خداوند نام یک سوره را به آن اختصاص داده است. از این جهت  چون مقدرات انسان‌ها و اندازه و قدر رویدادهای سال، در این شب تعیین و تقدیر می‌شود، آن را شب قدر می‌نامند. نزول یک باره قرآن در این شب به قلب مقدس رسول گرامی اسلام(ص) از ویژگی‌های بارز این شب شناخته می‌شود.

مسلمانان سراسر دنیا در این شب با فضیلت در مساجد, حسینیه ها, حرم امامان معصوم, حرم امامزادگان و سایر اماکن مقدس گرد هم جمع می شوند تا به درگاه خداوند استغفار کرده و مقدرات سال پیش رو خود را از خدا طلب می‌‌کنند.

شب گذشته و همزمان با سومین روز از لیالی قدر, مراسم احیای شب قدر با حضور جمع کثیری از مردم لبنان در موزه ملیتا برگزار شد.باغ موزه «ملیتا» در ارتفاعات اقلیم التفاح در جنوب لبنان، تصویرگر تاریخ مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی از زمان ابتدای اشغال بیروت در سال 1982و آزادسازی لبنان در سال 2000 تا جنگ 33 روزه در سال 2006است.این موزه شامل اتاق جلسه‌ها و پخش فیلم، بخش لوازم جنگی و تانک‌های منهدم شده اسرائیلی است. بخش جنگل باغ نیز سنگرها و لوازم سربازان حزب‌الله و سالنی شامل برخی غنائم به دست آمده از صهیونیست‌ها و اطلاعاتی سری از ارتش آن رژیم است.

 

منبع: تسنیم