۱۳۹۸/۰۷/۲۹
۶:۵۱ ق٫ظ

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در ابوجا، اولین نشست هماهنگی سومین جشنواره فیلم آسیایی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیجریه برگزار شد.

برگزاری اولین نشست هماهنگی سومین جشنواره فیلم آسیایی در نیجریه

به گزارش الأمه:

 به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ابوجا و با دعوت از سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای آسیایی، اولین نشست هماهنگی سومین جشنواره فیلم آسیایی در محل سفارت کشورمان در نیجریه برگزار شد.

در این نشست که سفیر سوریه، سرپرست سفارت عراق و نمایندگان فرهنگی کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کره جنوبی، بنگلادش، ژاپن، مالزی، اندونزی و تایلند در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوجا حضور داشتند، تمهیدات لازم و انجام اقدامات مقدماتی جهت برگزاری سومین جشنواره فیلم آسیایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سید محمود عظیمی‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی ایران در نیجریه در سخنانی، با اشاره به برگزاری دو دوره پیشین جشنواره فیلم آسیایی با شرکت 10 کشور آسیایی در سال‌های 1396 و 1397 گفت: امسال از 18 کشور آسیایی برای این جشنواره دعوت به عمل آورده شد که اغلب کشورها برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمد ابو سریة، سفیر جمهوری عربی سوریه هم در سخنانی، اظهار کرد: بدون شک رویدادهای فرهنگی و هنری چون جشنواره فیلم آسیایی نقش مهمی در ایجاد همدلی و همکاری کشورهای آسیایی جهت معرفی فرهنگ و هنر غنی ملل مختلف پهناورترین قاره جهان ایفا خواهد کرد و ابتکار برگزاری جشنواره فیلم آسیایی مقدمه خوبی برای آغاز این همکاری‌هاست.

در ادامه این جلسه مقرر شد؛ جشنواره فیلم آسیایی 8 تا 12 ماه دسامبر 2019 مصادف با 17 تا 21 آذرماه سال جاری به مدت پنج روز برگزار شود.

بنابر اعلام این خبر، جلسه بعدی هماهنگی سومین جشنواره فیلم آسیایی همزمان با ارائه فیلم‌های پیشنهادی کشورهای شرکت کننده در روز 31 اکتبر سال جاری میلادی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیجریه برگزار خواهد شد.  

 

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی