۱۳۹۸/۰۸/۲۱
۸:۴۳ ق٫ظ

بیستمین دوره مسابقات ملی قرآن كریم از صبح امروز با حضور قاریان و حفاظ در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو فعالیت خود را آغاز کرد.

برگزاری بیستمین مسابقات ملی قرآن در هند

به گزارش الأمه:

محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند با تبریک فرا رسیدن ایام میلاد پیامبر اسلام(ص)، گفت: مسابقات ملی قرآن كریم از ۲۰ سال پیش تاكنون توسط خانه فرهنگ در این ایام و به مناسبت ولادت نبی اسلام كه در میان اهل سنت (۱۲ ربیع‌الاول) و شیعیان (۱۷ ربیع‌الاول) به عنوان هفته وحدت شناخته شده است، برگزار می‌شود.

رایزن فرهنگی ایران در توضیح مسابقات قرآنی خانه فرهنگ در دهلی‌نو اظهار کرد: در بیستمین مسابقات حفظ و قرائت قرآن در خانه فرهنگ طی امسال حدود ۲۲۵ نفر شركت كرده‌اند.

وی افزود: از این میان ۱۲۷ نفر به مرحله نهایی راه یافتند که ۴۸ نفر از آنان در رشته حفظ و ۷۹ نفر در بخش قرائت به رقابت می‌پردازند. این گروه در سه روز مسابقات قرآنی در خانه فرهنگ حضور خواهند داشت.

ربانی با بیان اینکه این افراد از ۱۶ شهر هند در مسابقات شرکت کرده‌اند، ادامه داد: برگزیدگان این مسابقات علاوه بر دریافت جوایز، برای مسابقات ملی حفظ و قرائت قرآن كه همه ساله در ماه رمضان در تهران برگزار می‌شود به ایران اعزام خواهند شد.

جلسه افتتاحیه این مسابقات با تلاوت سیدمرتضی سادات فاطمی، داور اعزامی ایران به هند آغاز شد. به گفته قاری یاسین، دبیر این دوره از مسابقات، در این رویداد چهار داور شامل دو نفر از هند و دو نفر از ایران حضور خواهند داشت.

سیدمرتضی سادات فاطمی، داور اعزامی ایران و عزادار عباس، داور هندی، همچنین محمد نصیر منشاوی، دومین داور هندی در مراسم افتتاحیه درباره آئین‌نامه و چگونگی برگزاری مسابقات قرآنی سخنرانی کردند.

محمد جاوید قاسمی، نماینده جمعیت علمای هند، سخنران دیگر آئین افتتاحیه این مسابقات بود.


منبع: ایکنا