۱۳۹۷/۰۵/۲۴
۱۱:۱۰ ق٫ظ

جنبش امل لبنان از برگزاری جشنواره سالیانه «صدر» به مناسبت چهلمین سالروز ربودن امام موسی صدر و همراهانش در بعلبک لبنان خبر داد.

به مناسبت چهلمین سالروز ربودن «امام موسی صدر»

برگزاری «جشنواره صدر» در بعلبک

به گزارش الأمه به نقل از شبستان:

جنبش «امل» جشنواره ای را به مناسبت چهلمین سالروز ربوده شدن «امام موسی صدر» » رئیس شورای اعلای اسلامی شیعی و بنیانگذار جنبش امل و همراهش شیخ «محمد یعقوب» و «عباس بدر» روزنامه نگار در 31 آگوست(9 شهریور) در بعلبک برگزار می کند.

 

این جشنواره هرساله در یک استان مشخص برگزار می شود و سال گذشته در منطقه البقاع برگزار شد و امسال استان بعلبک را برای برگزاری این جشنواره انتخاب کردند. در این جشنواره علما و اندیشمندان و شخصیت های سیاسی و غیر سیاسی لبنان و غیرلبنانی حضور خواهند  داشت.

 

منابع آگاه در جنبش امل به دلایل امنیتی درباره حضور «نبیه بری» رئیس پارلمان و رئیس این جنبش اطلاعاتی ارایه نکردند، اما نبیه بری یکی از سخنرانی جشنواره صدر خواهد بود که در سه محور سخنرانی خواهد کرد.

 

مسئله اقتصادی و معیسی در لبنان و بهبود وضعیت اقتصادی و تشکیل شورای بعلبک – الهرمل به مانند شورای الجنوب، مسئله سیاسی و ملی و اندیشه و گفتمان امام موسی صدر از جمله محورهای سخنرانی وی خواهد بود.

 

گفتنی است، امام موسی صدر در 31 ماه آگوست سال 1978 (9 شهریور 1357) در جریان یک سفر رسمی به لیبی ‏به همراه دو تن از یارانش در شهر طرابلس ربوده شد. پس از ربوده شدن امام موسی صدر تلاش ها را یافتن وی و همراهانش آغاز شد؛ برخی از گزارش ها حاکی از زندانی شدن وی و برخی دیگر حاکی از کشته شدن وی به دست «معمر قذافی» دیکتاتور لیبی داشت؛ اما هنوز دولت لبنان و خانواده اش به دنبال خبری از وی هستند و پیگیری حقوقی و قانونی دراین زمینه همچنان ادامه دارد.