۱۳۹۸/۰۳/۰۲
۷:۵۱ ق٫ظ

روز شنبه مورخ 28/2/1398 دومین نشست فرهنگی با موضوع " شعر مقاومت" در مرکز فرهنگی ج.ا.ا - لاذقیه با حضور شعرای برجسته لاذقیه ، شخصیتهای فرهنگی و علمی برگزار گردید.

برگزاری دومین نشست فرهنگی با موضوع “شعر مقاومت” در مرکز فرهنگی لاذقیه

 به گزارش الأمه:

با حمایت های بسیاری از کشورهای همسایه و منطقه ای و بین المللی تجهیز و پشتیبانی می شدند این طور زمین گیر و نابود شود.

ایشان در ادامه افزود: به طور یقین این واقعه در تاریخ سوریه ثبت و ضبط خواهد شد و آیندگان هنگامی که این روایت های و دلاوری های فرزندان این مرز و بوم را می شنوند به وجود چنین مردان و زنان مقاومی افتخار می کنند.

سپس آقای "احمد حسيب اسعد" شاعر، نویسنده و عضو کانون نویسندگان عرب، مجموعه ای از ابیات خود را که با مضمون مقاومت مردم سوریه، لبنان و فلسطین بود برای حاضران در این نشست سرود. ایشان در ادامه، از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه تقدیر و تشکر کرد.

آقای "بديع صقور"شاعر، نویسنده، رئیس تحریر مجله و رورنامه بناه الاجيال و عضو کانون نویسندگان عرب، به سرودن اشعار خود که برگرفته از شعر نو بود به توصیف شهر قدس و جایگاه رفیع آن پرداخت و خواستار رها شدن مردم فلسطین از حرفهای مکرر و بیهوده، رویاهای تحقق نیافته و وعده دروغین حاکمان و پیگیری جدی و عملی برای آزادی سرزمین فلسطین از یوغ صهیونیست ها شد.

آقای "سامر الخطيب" مهندس و شاعر مشهور شهر قرداحه (زادگاه مرحوم فقید حافظ اسد) در وصف آموختن درس مقاومت از مدرسه امام حسین علیه السلام پرداخت و ادامه داد: در مکتب امام حسین آموخته ایم که هرکس حُب حسین (ع) را در دل داشته باشد از مرگ نمی ترسد مثل حافظ اسد، بشاراسد سید حسن نصرالله، و ایرانیان...  آنها همگی از نیروی امام حسین بهره می گرفتند و به او متوسل می شدند. و برای آزادی سرزمین فلسطین و برگرداندن به صاحبان اصلی آن، فارغ از این که چه بهایی می بایست پرداخت و چقدر زمان خواهد برد، تلاش کردند.

آخرین شاعر این مراسم خانم "ماريا مرتكوش" مهندس، شاعرحماسی ورسانه ای مشهور لاذقیه (دارای مجموعه دیوان اشعار) بود.

 وی در ابیات خود؛ مردان مقاومت را مردان خورشید و سربازان خدا دانست و به جنایت های آل سعود، در نشر و گسترش وهابی گری و کشتار مردم سوریه ویمن پرداخت.

اشعار خانم "ماریامرتکوش" به گونه ای با هیجان بیان گردید که احساسات همگان را برانگیخت. وی در اشعار خود تاکید کرد ما از فرقه گرایی ناخرسندیم و بر آن غالب خواهیم شد و برای میهن و سرزمین عزیزمان سوریه تلاش خواهیم کرد.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران دمشق