۱۳۹۸/۱۰/۰۴
۸:۴۹ ق٫ظ

رایزنی فرهنگی ایران با همکاری دارالقرآن مسجد آبی، مسابقات قرائت قرآن کریم را در مانیل، پایتخت فیلیپین برگزار کرد.

برگزاری مسابقات قرآن با همکاری ایران و فیلیپین در مانیل

به گزارش الأمه:

مرحله اول مسابقات در دارالقرآن مسجد آبی و مرحله پایانی در رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد و نماینده کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین نیز بر حسن اجرای رقابت‌ها نظارت داشت.

این مسابقات با حضور مسئولان مسجد آبی و بیش از ۳۰ نفر از قاریان از مناطق میندانائو و مانیل برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن از ۳۰ آذرماه تا دوم دی با یکدیگر رقابت کردند.

مرتضی صبوری، رایزن فرهنگی ایران در مانیل، طی سخنانی در مراسم برگزاری مسابقات اظهار کرد: قرآن کریم کتاب هدایت و نور است که از سوی خداوند بر آخرین پیامبرش حضرت محمد(ص) نازل شده است و مسلمانان برای برخورداری از سعادت دنیوی و اخروی موظف هستند به این کتاب مقدس تأسی جویند.

وی افزود: در حدیث آمده است که از حقوق فرزندان بر والدینشان است که به آنها قرآن یاد دهند و پیامبر(ص) هم در حدیث نبوی فرموده که بهترین شما کسی است که قرآن را فرا بگیرد و به دیگران آموزش دهد.

صبوری بر لزوم فراگیری قرآن مجید و عمل به آن تأکید و اظهار امیدواری کرد که جوانان بیش از پیش به این کتاب مقدس توجه کنند و با یادگیری صحیح و فهم معانی عمیق آن، از دستورات قرآنی در زندگی خود بهره بگیرند.

با پایان سخنرانی‌ها، مسابقه فینال آغاز و در یک رقابت فشرده، در نهایت سه نفر از بانوان مقام اول تا سوم را کسب کردند و نفرات اول تا سوم آقایان نیز معرفی و تجلیل شدند.

سپس رایزنی فرهنگی ایران به نفرات برتر جوایزی اهدا کرد و از همه دست‌اندرکاران مسابقات که تلاش‌های خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات به کار گرفته بودند، تقدیر شد.

 

منبع: ایکنا