۱۳۹۸/۰۷/۳۰
۸:۵۰ ق٫ظ

مسابقه تلاوت قرآن در حاشیه کنفرانس بین‌المللی «نقش سید علی بن عثمان هجویری در تشکیل تمدن اسلامی در شبه قاره پاکستان و هند» در لاهور پاکستان برگزار شد.

برگزاری مسابقه قرآن در حاشیه گردهمایی علما در پاکستان

به گزارش الأمه:

 به مناسبت نهصد و هفتاد و ششمین سالروز تولد سید علی بن عثمان هجویری، یکی از شخصیت‌های برجسته تصوف و عرفان و مؤلف کتاب ارزشمند کشف المحجوب، کنفرانس بین‌المللی سه روزه با عنوان «نقش سید علی بن عثمان هجویری در تشکیل تمدن اسلامی در شبه قاره پاکستان و هند» با حضور بیش از ۲۰۰ شخصیت‌ برجسته دینی، مذهبی، سیاسی از کشورهایی چون ایران، پاکستان، تونس، انگلیس، عراق، یمن و هند در مزار سید علی بن عثمان هجویری المعروف به داتا گنج بخش در لاهور برگزار شد.

در این کنفرانس، پیر سید سعید الحسن شاه، وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب، علی‌اکبر رضایی‌فرد، رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، سجاد میر، یکی از شخصیت‌های برجسته رسانه و مقاله‌نویس معروف پاکستان، شیخ سید اسرار الحسن شاه از کشور انگلیس، الشیخ خالد الشامی الیمنی از دانشگاه یمن، شیخ سید لطیف البرزنجی الصولی و شیخ عمر السلیم البغدادی هر دو از کشور عراق، مجیب الرحمن شامی، یکی از تحلیلگران برجسته پاکستان و رئیس روزنامه پاکستان، اوریا مقبول جان تحلیلگر برجسته پاکستان و جمع کثیری از علاقه‌مندان شرکت کردند.

علی‌اکبر رضایی‌فرد، رئیس خانه فرهنگ کشورمان در لاهور در این مراسم، گفت: تمامی علما برای ترویج دین اسلام، گسترش تعالیم اسلامی، هدایت مردم به راه راست و حق، نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و برای دیگران مشعل راه بوده‌اند. آنها بدون در نظر گرفتن آسایش فانی این جهان، خدمت به خلق و دین اسلام را ادامه داده و صدها هزار نفر غیرمسلمان را به دایره اسلام ملحق کردند.

وی افزود: سید علی بن عثمان هجویری یکی از آن شخصیت‌‎هایی است که می‌توان گفت در ترویج دین مبین اسلام در شبه قاره پاکستان و هند نقش اساسی را دارد. وی پس از گذشت حدود هزار سال هنوز در دل مردم این منطقه آن جا و مقام را دارد و هر روز بیشتر نیز می‌شود.

علمای حاضر در مراسم نیز درباره زندگی هجویری نیز سخنرانی ایراد کردند و گفتند: تمامی صوفیان، بزرگان دین و اولیا در ترویج و گسترش دین مبین اسلام نقش بسیار مهمی را ایفا کرده‌اند.

یادآور می‌شود، در حاشیه برگزاری این کنفرانس سه روزه، مسابقه تلاوت قرآن کریم در میان سنین مختلف و مسابقه نعت خوانی برگزار شد.

 

منبع: ایکنا