۱۳۹۸/۰۷/۲۹
۱۰:۲۵ ق٫ظ

شهر بعلبک به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، میزبان آثار هنرمندان ایرانی در رشته‌های نقاشی، عکس و گرافیک و با موضوع واقعه عاشورا است.

برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در بعلبک

به گزارش الأمه:

نمایشگاه هنرمندان ایرانی که روز گذشته با همکاری  و هماهنگی حزب الله لبنان و رایزنی فرهنگی کشورمان در بارگاه حضرت خوله در بعلبک آغاز شد، نقاشی ها، عکس ها و آثار گرافیک هنرمندان کشورمان با موضوع واقعه عاشورا در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

در آیین افتتاح نمایشگاه جمعی از مسئولان محلی از جمله حمد حسن رئیس اتحادیه شهرداری های بعلبک و فؤاد بلوق شهردار بعلبک  و نیز احمد ریا مسئول رسانه ای منطقه بقاع در حزب الله حضور داشتند.

عباس خامه یار  رایزن فرهنگی کشورمان در سخنان خود در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ضمن اشاره به ارزش قیام امام حسین (ع)  و تداوم وجاودانگی  آن در گذر زمان گفت: با وجود سختی ها، مصیبت ها و اندوه های عاشورا، زیبایی جانفشانی و از خود گذشتگی و آزادگی و رعایت حقوق بشر و نیز پایبندی به اصول جنگی را در این واقعه عظیم شاهد هستیم.

خامه یار ادامه داد: جنگ مقاومت در ژوئیه ۲۰۰۶ میلادی معروف به جنگ ۳۳ روزه و دفاع  فلسطینی ها از قدس و سرزمین و ناموس خود نشانه ای از همین زیبایی های عاشوراست و جمله هیهات من الذله، به خوبی در محور مقاومت تجلی یافته است.

 

منبع: ایرنا