۱۳۹۸/۰۸/۱۳
۱۰:۰۰ ق٫ظ

بعداز افتتاح نمایشگاه "هنر ایرانی" در دانشگاه تشرین، به دلیل استقبال بسیاری از دوستداران فرهنگ و هنر نمایشگاه هنرایرانی شامل: فرش دستباف، صنایع دستی، تابلوهای قرآنی، خوشنویسی، نقاشی و عکس هایی از مناظره مختلف کشورمان در سالن مرکز هنرهای تجسمی لاذقیه گشایش یافت.

برگزاری نمایشگاه “هنر ایرانی” در سالن مرکزی هنرهای تجسمی لاذقیه

به گزارش الأمه:

بعداز مراسم افتتاحیه، وابسته فرهنگی کشورمان، همراه باشرکت کنندگان سوری از یکایک تابلوها و آثار هنری هنرمندان ایرانی بازدید به عمل آورد و درباره نحوه تولید، نوع جنس به کار رفته و مراحل تهیه و روانه بازار شدن آن، برای بازدیدکنندگان که همگی خود اصحاب فن و هنر بودند توضیحاتی مبسوطی ارائه کرد.

هنرهای عرضه شده در این نمایشگاه، مجموعه ای از خاتم کاری اصفهان، میناکاری، معرق، فیروزه کوبی، تذهیب، تابلوهای قرآنی، خط نستعلیق و نقاشی را در برگرفته است.

شرکت کنندگان این مراسم، همگی از هنرمندان سرشناس استان لاذقیه و دمشق بودند و با توجه به اعلان و تبلیغاتی صورت گرفته، مشتاقانه برای بازدید آمده بودند.

آگاهی آنان نسبت به هنرمندان نقاش و خطاط ایرانی بسیار بالا بود به گونه ای بیشتر آنان استاد فرشچیان را به خوبی می شناختند و نسبت به آثار هنری، همراه با تکنیک‌های جدید ایشان، اطلاعات جامعی داشتند.

 در این مراسم مصاحبه های مختلف با رئیس اتحادیه هنرمندان آقای فرید رسلان، برخی هنرمندان و وابسته فرهنگی کشورمان توسط شبکه های تلویزیونی سانا و مرکز رادیو و تلویزیون لاذقیه انجام گرفت و به معرفی هنر و تاریخچه آن در ایران و تشابهات میان دو فرهنگ سوریه و ایران اشاره شد.

این نمایشگاه به مدت دو روز در سالن مرکز هنرهای تجسمی لاذقیه برپا می باشد.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران دمشق