۱۳۹۷/۱۱/۲۵
۷:۲۴ ب٫ظ

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در چارچوب مجموعه فعالیت های متنوع رایزنی ، نمایشگاه کتاب در رایزنی فرهنگی در روز یکشنبه 21 بهمن 1397 توسط آیت الله طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری (مدظله) در سوریه افتتاح گردید .

برگزاری نمایشگاه کتاب در رایزنی فرهنگی در دمشق

به گزارش الأمه:

در مراسم افتتاحیه شخصیت ها و مقامات فرهنگی از جمله دکتر ثائر زین الدین رئیس سازمان انتشارات وزارت فرهنگ سوریه ، دکتر نضال الصالح رئیس اتحادیه نویسندگان سوریه و مدیران فرهنگی و اهل قلم و دوستداران کتاب و کتابخوانی حضور داشتند . در این نمایشگاه حدود 2000 عنوان کتاب به نمایش در آمده است و علاوه بر کتاب های عرضه شده توسط رایزنی ، برخی ناشرین معروف سوریه از جمله دارالفکر ، دارالمعرفه ، دارنینوی و انتشارات وزارت فرهنگ سوریه و همچنین برخی ناشرین از لبنان ، جدیدترین کتاب های خود را عرضه کرده اند .

جدیدترین کتاب عرضه شده در این نمایشگاه ، خاطرات مقام معظم رهبری به زبان عربی تحت عنوان " انً مع الصبر نصرا " می باشد که چند روز قبل از افتتاح نمایشگاه در بیروت و توسط "مرکز الحضاره لتنمیه الفکر الاسلامی " صادر شده است و مورد استقبال بسیار قرار گرفت و در مراسم افتتاح ، همه نسخه های عرضه شده آن ، تمام شد .

در حاشیه نمایشگاه کتاب ، نمایشگاه تصاویر انقلاب اسلامی و همچنین نمایشگاه پوسترهای پیشرفت های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران نیز برگزار شده است .

این نمایشگاه تحت پوشش رسانه ها قرار گرفت و علاوه بر انعکاس خبر آن در رسانه ها ، نمایندگان کانال های ماهواره ای و مطبوعات حاضر در مراسم افتتاحیه ، مصاحبه های متعددی با آیت الله طباطبایی ، رایزن فرهنگی و مقامات حاضر و بازدیدکنندگان انجام دادند . 

 

یادآور می شود این نمایشگاه کتاب در گذشته و هر ساله در دهه فجر توسط رایزنی فرهنگی برگزار می شد ولی با وقوع بحران و جنگ در سوریه متوقف گردید وتوقف آن 8 سال به طول انجامید . در سال جاری و با توجه به بازگشت امنیت به معظم مناطق سوریه ، تصمیم گرفته شد این رویداد فرهنگی که برخی کتاب های نایاب در بازار نشر سوریه را برای علاقمندان به کتابخوانی تأمین می کند ، احیا شود.

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق