۱۳۹۷/۱۰/۲۹
۲:۵۹ ب٫ظ

چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر مونودرام مراکش فعالیت‌های خود را از ۲۳ تا ۲۷ ژانویه (۳ تا ۷ بهمن) آغاز می‌کند.

برگزاری چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر مونودرام مراکش

به گزارش الأمه:

در این جشنواره ۱۰ تئاتر از کشورهای عربی و اروپایی حضور دارند و کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های هنری مختلف مربوط به تئاتر نیز برگزار می‌شود.
کمیته هنری ابن جشنواره به ریاست سعید شاکور هنرمند مراکشی، عبدالکریم برشید بازیگر تئاتر مراکشی را به عنوان رئیس افتخاری چهارمین دوره این جشنواره تعیین کرد.
شاکور مدیر جشنواره گفت: «کمیته هنری ۵۰ نمایش تئاتر را برای شرکت در جشنواره دریافت کرد که ۱۰ نمایش از بین آنها انتخاب شد که سه تای آنها از مراکش هستند. تونس و اردن نیز هر کدام با یک تئاتر در جشنواره حضور یافتند. کویت نیز با یک مونودرام و قطر با یک تئاتر شرکت کردند».
از اروپا نیز نمایش‌هایی از کشورهای فرانسه و اسپانیا در جشنواره حضور دارند.
در این دوره از جشنواره کارگاه‌های آموزشی متنوعی برای ۲۰۰ نفر از اطیاف مختلف جامعه برگزار می‌شود که عبارتند از: بازیگری، رقص، نویسندگی، هنر آکروبات وساخت ماسک.
این کارگاه‌ها با نظارت گروهی از متخصصان از سوئد، الجزایر و مراکش از جمله عمر دیار هنرمند عراقی مقیم سوئد، محمد بویش منتقد الجزایری، بن زیدان یکی از اهل رسانه جهان عرب و نعیمه محایلیه از الجزایر اجرا می‌شود.
چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی مراکش توسط انجمن سینما و تئاتر دراما و با همکاری مؤسسه «داربلارج» و مشارکت هنری شرکت تولیدات هنری «دروب» تونس برگزار می‌شود.
قرار است در این دوره از هنرمندان مراکشی نادیه المسناوی، لطیفه لحل و نوره العرفاوی تجلیل شود.

 

منبع: شرق الاوسط