۱۳۹۷/۱۰/۲۴
۳:۵۲ ب٫ظ

کنفرانس «مدارس دینی؛ تاریخچه و آثار اجتماعی» امروز در کربلا از سوی مرکز تحقیقات و مطالعات وابسته به آستان مقدس حسینی برگزار شد.

برگزاری کنفرانس «مدارس دینی؛ تاریخچه و آثار اجتماعی» در کربلا

به گزارش الأمه:

 مرکز تحقیقات و مطالعات آستان حسینی کنفرانس «مدارس دینی، تاریخچه و آثار اجتماعی آنها» را در راستای سلسله برنامه‌ها و فعالیت‌های علمی تخصصی این مرکز در زمینه میراث دینی و تاریخی شهر کربلا برگزار کرد.

حیدر الکربلایی، استاد دانشگاه کربلا در این کنفرانس با ارائه مقاله‌ای درباره مهم‌ترین مدارس دینی کربلا و نقش آن در گسترش علوم اهل بیت (علهیم السلام) و بارزترین مؤسسان این مدارس و موانعی که مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا در زمینه لیست‌برداری و ثبت این مدارس با آن رو به رو بوده است، مشارکت کرد.

ثامر مکی، استاد تاریخ معاصر از دیگر افرادی بود که در این کنفرانس علمی شرکت کردند. وی مقاله‌ای درباره تاریخ مدارس دینی و آموزشگاه‌های اسلامی قبل از سال ۲۰۰۳ میلادی ارائه داد و تاریخ این مدارس را در سه مرحله و مقطع زمانی بررسی کرد.

استاد احمد باسم الاسدی نیز در مقاله خود به بررسی مفصل مهم‌ترین مدارس دینی که بعد از سال ۲۰۰۳ میلادی تأسیس شده‌اند و شیوه تأسیس آنها و علوم دینی و علمی که در این مدارس به طلاب داخلی و خارجی تدریس می‌شود، پرداخت.

 

منبع: ایکنا