۱۳۹۸/۰۱/۲۸
۹:۳۹ ق٫ظ

رایزنی فرهنگی ایران در هند فعالیت‌های قرآنی متعددی در این کشور اجرا کرده که از آن جمله برگزاری ۱۹ دوره مسابقات سالانه سراسری قرآن در رشته حفظ کل و قرائت بوده است.

برگزاری ۱۹ مسابقه قرآن از سوی ایران در هند

به گزارش الأمه:

امسال رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو نمایندگانی را از هند برای حضور در رخدادهای قرآنی کشورمان اعزام کرد که از آن جمله حضور یک قاری و حافظ در سی وششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم و یک روشندل حافظ قرآن در سومین دوره مسابقات قرآن نابینایان در مصلای تهران بود.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در هند، در مسابقات نابینایان، سید نورالحق روشندل هندی و حافظ کل قرآن رتبه سوم را کسب کرد. این حافظ هندی به همت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو برای مسابقات قرآن ایران انتخاب و اعزام شده بود.

برگزاری ۱۹ دوره مسابقات سالانه سراسری قرآن در هندوستان با حضور ۱۵۰ شرکت‌کننده در رشته حفظ کل و قرائت، برگزاری کارگاه‌های آموزش قرآن برای مربیان قرآنی، برگزاری نمایشگاه یا حضور در نمایشگاه‌های قرآنی و هماهنگی حضور قاریان ایرانی در مسابقات و محافل هندی از دیگر فعالیت‌ها در حوزه قرآن است که رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو در کنار انتخاب، معرفی و هماهنگی اعزام شخصیت‌ها، پژوهشگران، هنرمندان و متسابقان قرآنی برای حضور در ایران انجام داده است.

 

منبع: ایکنا