۱۳۹۷/۰۹/۱۲
۷:۰۴ ب٫ظ

آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان بیست و پنجمین دوره مسابقات ملی قرآن «شیخ جاسم» قطر، امشب در هتل «شرایتون» دوحه برگزار می‌شود.

برگزیدگان مسابقات ملی قرآن قطر تجلیل می‌شوند

به گزارش الأمه:

 مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و پنجمین دوره رقابت‌های قرآنی «شیخ جاسم بن محمد بن ثانی» قطر امشب (۱۲ آذرماه) با حضور غیث بن مبارک الکواری، وزیر اوقاف این کشور برگزار می‌شود.

در این مراسم برگزیدگان در دو بخش بانوان و آقایان تجلیل خواهندشد.

در این رقابت‌ها، علاوه بر شهروندان قطری ملیت‌های مختلف مقیم این کشور نیز حضور داشتند و حفظ کامل قرآن به همراه ترتیل و تجوید، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء و تلاوت از رشته‌های مختلف این مسابقات بود.

گفتنی است؛ مسابقات ملی قرآنی «شیخ جاسم» قطر در طول بیست و پنج سال شاهد تحولات و تغییرات فراوانی در تعداد بخش‌ها و رشته‌ها بوده، به گونه‌ای که در سال نخست تنها در رشته حفظ کل قرآن برگزار می‌شد، اما به تدریج بخش‌های مختلفی به این مسابقات اضافه شد.

حضور بانوان و آقایان با قرائت‌های مختلف در این رقابت‌ها و حضور همه طبقات اجتماعی در حفظ و تلاوت کتاب خدا از دیگر ویژگی‎های این مسابقات است.

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر مبلغ ۲ میلیون ریال قطری جایزه برای نفرات برتر رشته‌های مختلف این رقابت‌ها در نظر گرفته است.

گفتنی است؛ مرحله نخست بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآنی شیخ جاسم با حضور ۱۶۰۰ شرکت‌کننده از (۱۹ آبان‌ماه) کار خود را آغاز کرد.
 
منبع: ایکنا