۱۳۹۷/۰۹/۰۶
۱:۵۸ ب٫ظ

دانشگاه جده برای برگزاری بزرگترین مسابقه دانشجویی قرآن کریم با حضور ۵۰۰ دانشجوی دختر و پسر آماده می شود.

بزرگترین «مسابقه دانشجویی قرآن کریم» به زودی در جده

به گزارش الأمه:

دبیرخانه مسابقه دانشجویی قرآن کریم دانشگاه جده فعالیت خود را با ایجاد کمیته های متخصص برای آمادگی در برگزاری بزرگترین رقابت دانشجویی آغاز کرد، این رقابت دانشجویی قرار است از یکم تا پنجم بهمن 1397 با نظارت شاهزاده «مشعل بن ماجد بن عبدالعزیز» استاندار جده برگزار شود.

در این مسابقه 500 دانشجو از 21 دانشگاه دولتی و غیر دولتی برای رقابت در رشته های مختلف قرآن کریم شرکت می کنند.

دکتر«صلاح بن سالم باعثمان» دبیرکل مسابقه دانشگاه قرآن کریم جده گفت: این مسابقه به مدت پنج روز برگزار می شود و شرکت کنندگان دختر و پسر در گروههای مجزا رقابت می کند و این مسابقه در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی در چهار رشته برگزار می شود.

این چهار رشته شامل حفظ کامل قرآن کریم، 20 جزء قرآن کریم، 10 جزء قرآن کریم و پنج جزء قرآن کریم است و جوایز برگزیدگان آن به ترتیب 30 هزار ریال، 20 هزار ریال، 15 هزار ریال و 13 هزار ریال خواهد بود.

باعثمان افزود: کمیته های متخصص در اینگونه مسابقات مکانسیم های پیشرفته متناسب با معیارهای مسابقات بین المللی بزرگ ارزیابی امتیازهای شرکت کنندگان در اختیار دارند.

وی ادامه داد: دبیرخانه این مسابقه 10 نفر را برای کمیته داوران تعیین کرده است که در علوم قرآن کریمی متخصص و دارای مهارت و تجربه هستند و قوانین داوری براساس سه عنصر اصلی حفظ، تجوید و حسن تلاوت است.

هدف این دبیرخانه از برگزاری این مسابقات توجه و عنایت به قرآن کریم و تحکیم نقش دانشگاه در راستای خدمت کتاب الهی و متبلور شدن آثار قرآنی در روح و جانهاست.  

 

منبع: شبستان