۱۳۹۸/۱۱/۱۰
۶:۴۲ ق٫ظ

دهه فجر چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شبکه العالم، با پخش برنامه های متنوع گرامی داشته می شود.

بهار چهل و یکم انقلاب در شبکه العالم

به گزارش الأمه:

شبکه خبری عربی زبان العالم به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد آن روزهای تاریخ ساز از میان برنامه «صفحه من التاریخ» رونمایی خواهد کرد. پخش این میان برنامه ۲ دقیقه ای از ۱۲ بهمن همزمان با بهار آزادی با تمرکز بر روز شمار انقلاب آغاز خواهد شد. تهیه کنندگی صفحه من التاریخ را فرزانه عبادزاده و تحقیق و نویسندگی آن را ریاض تیجانی برعهده دارند.

«نبض الثوره» هم نام برنامه ای ۵ دقیقه ای است که با بهره مندی از بیش از ۲۰ کارشناس و تحلیلگر عرب زبان سراسر جهان و همچنین سخنان امام(ره)، مقام معظم رهبری و ... با موسیقی و تصاویر مربوط به تهیه کنندگی باسل کعده و تدوین عرفان فرجی تولید شده است. «نبض الثوره» به مناسبت بزرگداشت ایام دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روی آنتن شبکه العالم می رود.

شبکه العالم همچنین به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۲ بهمن پخش مستندهای ۲۵دقیقه ای ویژه انقلاب خود را درباره دستاوردهای انقلاب از یکسو و همچنین عداوت و کینه توزی دشمنان از بعدی دیگر آغاز می کند. از جمله مستندهای تولیدی شبکه العالم به مناسبت ایام دهه مبارک فجر؛ «توطئه» نام مجموعه مستندی ۵ قسمتی است که در آن دسیسه ها و جنایات غرب(ترور، تحریم، دفاع مقدس، جنگ نرم و برجام) در طول بیش از چهار دهه مسیر پر پیچ و خم انقلاب را از زبان مجری سوری نورهدی محمد روایت می کند. حضور نور هدی محمد در مکان های مختلف نظیر منزل شهدای ترور، تشییع سردار سلیمانی، بهشت زهرا، موزه صلح و دفاع مقدس و بیمارستان کودکان سرطانی و استفاده از کارشناس و مهمانان مرتبط در این مکان ها از جذابیت های مستند «توطئه» است. مجموعه مستندهای «توطئه» به تهیه کنندگی محمد معین مقامی، هماهنگی زهرا

کهرسودفر و تدوین امیرحسین نائینی از لنز دوربین مهدی عاشوری، سعید ایپکی، جلیل قزوینه و مرتضی خرمی تولید شده است.

«رمز الوطن» یا نشان ملی هم نام مستندی است که قصه پرچم جمهوری اسلامی ایران را از زبان مجری مصری زبان علا قاسمی روایت میکند. حضور علا قاسمی در مکان هایی نظیر مدرسه، کارگاه ساخت پرچم، راهپیمایی و استفاده از کارشناسان و تصاویر مرتبط از نقاط قوت و دیدنی مستند «رمز الوطن» به تهیه کنندگی محمد فهمی است. «دیپلماسی علمی»، «باغ موزه سینما» و «طب سنتی ایران» از دیگر مستندهای ویژه انقلاب شبکه بین المللی العالم است که در ایام دهه مبارک به روی آنتن می روند.

شبکه العالم در برنامه «صباح جدید» خود نیز از هفته نخست بهمن ماه در بخش اختصاصی با دعوت از مهمانان متنوع داستان شکل گیری و دستاوردهای انقلاب را از ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و ... بررسی می کند. «روز شمار وقایع انقلاب» هم از میان برنامه های ویژه «صباح جدید» است که با استفاده از فوتو و ویدیوگراف های جذاب و متنوع تولید و در ایام الله مبارک فجر پخش می شود. تهیه کنندگی «صباح جدید» را محمد فهمی و محمد معین مقامی برعهده دارند.

دفاتر خارج کشور شبکه العالم هم به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بخشی از برنامه های خود را به این ایام تاریخ ساز و نقش انقلاب اسلامی در بیداری جهان اسلام و نظام بین الملل اختصاص می دهند. دفاتر لبنان، عراق، سوریه و... در برنامه های «نوافذ» و «ضیف و حوار» با دعوت از کارشناسان، شخصیت ها و رهبران سیاسی دنیای عرب

ادبیات و گفتمان مقاومت و جایگاه انقلاب اسلامی ایران را به عنوان الگویی برای مسلمانان و آزادیخواهان سراسر جهان مورد بررسی و تحلیل قرار می دهند.

همچنین در شبکه العالم ۱۱ برنامه ۲۵ دقیقه ای در مجموع به مدت ۲۷۵ دقیقه با موضوع انقلاب زبانگردانی و پخش خواهد کرد.

در بخش های خبری نیز که ۱۲ ساعت از آنتن شبکه العالم را در طول شبانه روز به خود اختصاص می دهد گزارش های خاص دفتر تهران اداره کل اخبار روزانه و ویژه برنامه «پانوراما» و برنامه شبانگاهی «مع الحدث» هر شب قسمتی از ابعاد دستاوردهای انقلاب شکوهمند را به تصویر خواهند کشید.

در فضای مجازی نیز در سایت و شبکه های اجتماعی پر مخاطب، شبکه العالم ضمن تولید اخبار مرتبط با دهه فجر بخش های ویژه ای را در قالب تقاریر، یقال أن، کشکول، قضیة الیوم، ما رأیکم و خبر و اعرابه و... تقدیم مخاطبان عربی و فارسی زبان می کند.

 

منبع: ایرنا