۱۳۹۷/۱۱/۳۰
۶:۲۷ ب٫ظ

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه ای نسبت به پیامدهای ائتلاف کشورهای عربی با رژیم صهیوینستی با ادعای مقابله با ایران هشدار داد.

به بهانه ایران با دشمن صهیونیستی ائتلاف نکنید

به گزارش الأمه:

خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه ای نسبت به پیامدهای ائتلاف کشورهای عربی با دشمن صهیونیستی با ادعای مقابله با ایران هشدار داد و گفت: هدف واقعی از این ائتلاف مسئله فلسطین است.

در این بیانیه آمده است: مسلمانان با حسرت و غم در کنفرانس ورشو که چهارشنبه گذشته برگزار شد، نشست شماری از مسئولان عربی با نخست وزیر صهیونیستی را دنبال کردند. رژیمی که اراضی فلسطین و مقدسات آن را اشغال کرده و شهرهایش را محاصره کرده و به یهودی سازی قدس و فلسطین اقدام کرده است.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این بیانیه آورده است که "«بنیامین نتانیاهو» خودپسندانه از این کنفرانس خارج شده و گفته است که این کنفرانس نقطه عطف تاریخی است. وزیر امور خارجه آمریکا خواستار همگرایی و همکاری در تحقق منافع مشترک بین عرب و رژیم صهیونیستی شد. عرب ها کارهایی که رژیم صهیونیستی انجام داده است و آنچه در قدس، کرانه باختری، غزه و سایر مناطق فلسطین انجام می دهد، فراموش کردند."

در این بیانیه آمده است: برخی از آنها با عبارت های دیپلماتیکی مذاکره کردند وآنچه اشغالگران در فلسطین و سوریه انجام دادند، تایید کردند و آنچه مقاومت محاصره شده انجام می دهد، محکوم کردند. همه این اقدام برای متقاعد کردن آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران است.

این بیانیه تاکید کرده است که همه شاخص ها بیانگر این است که هدف واقعی، مسئله فلسطین و تحقق مصطلح «معامله قرن» است.

«معامله قرن» برنامه صلحی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا آن را ارایه داده است و گفته می شود که فلسطینی ها را به دادن امتیازات ناعادلانه به ویژه درباره وضعیت شهر اشغالی قدس و حق بازگشت پناهندگان مجبور می کند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان هشدار داد که اگر حمله تحمیلی به ایران رخ دهد، کشورهای حوزه خلیج فارس و جزیره به یک آشوب و هرج و مرج ویرانگر تبدیل خواهد شد و تنها برای دشمنان نفع خواهد داشت.

این بیانیه تاکید دارد که امنیت جهان اسلام از جمله امنیت منطقه، هرگز با همکاری و ائتلاف با دشمن اشغالگر که شعارش از نیل تا فرات است، محقق نمی شود.

براساس این بیانیه، پنهان نیست که طرح صهیونیستی به تفکیک امت اسلامی و ایجاد آشوب برای مشغول کردن امت با مشکلات و جنگ ها اقدام می کند و یک تماشاگری است که امنیت و ثباتش را محقق کرده است.

این اتحادیه هشدار داد که مشارکت و ائتلاف با دشمن اشغالگر بسیار خطرناک است، جهان عرب از جنگ های ویران کننده در یمن، سوریه و لیبی و سایرکشورها رنج می برد و این جنگها برای ملتها خیری نداشته است.


منبع: شبستان