۱۳۹۷/۰۶/۲۰
۱۲:۳۶ ب٫ظ

نمایشگاه هنر مفهومی «بچه‌های آسمان» به یاد کودکان یمن و افغانستان در حوزه هنری برپا می‌شود. همچنین تازه‌ترین نقاشی حسن روح‌الامین با نام «لشگر فاطمیون» رونمایی خواهد شد.

«بچه‌های آسمان» و «لشگر فاطمیون» دیدنی می‌شوند

به گزارش الأمه:

  نمایشگاه هنر مفهمومی «بچه‌های آسمان» به یاد کودکان یمن و افغانستان در محکومیت رژیم سعودی در نگارخانه ابوالفضل عالی تهران برگزار می‌شود.

به دنبال جنایت اخیر رژیم سعودی در بمباران اتوبوس حامل کودکان یمنی که منجر به شهادت چندین نفر از کودکان شد، نمایشگاه هنر مفهمومی «بچه‌های آسمان» با هدف محکوم کردن رژیم سعودی و توجه دادن به بی‌تفاوتی سازمان‌های حقوق بشری نظیر یونیسف برگزار خواهد شد. این در حالی است که مجامع حقوقی بین‌المللی هیچ واکنشی نسبت به این جنایات نداشته‌اند و مقام معظم رهبری در رابطه با این جنایت‌ها اظهار داشتندکه کار این روزهای دولت سعودی در یمن، مشابه جنایت صهیونیست‌ها در غزه است.

این نمایشگاه که تلفیقی از هنرهای تجسمی، تصویری و ادبیات است، کاری است از هنرمندان مرکز تجسمی حوزه هنری خراسان رضوی که پیش از این نیز در شهر مشهد برگزار شد.

نمایشگاه هنر مفهومی «بچه‌های آسمان» سه‌شنبه بیست شهریورماه، ساعت 15 در نگارخانه عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ با حضور هنرمندان و مسئولین افتتاح خواهد شد. همچنین علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از تاریخ 21 شهریور تا 7 مهر همه روزه (به غیر از ایام تعطیل) از ساعت 9 تا 18 به محل برگزاری نمایشگاه مراجعه کنند.

در حاشیه این نمایشگاه، تابلو نقاشی «لشگر فاطمیون» از تازه‌ترین آثار حسن روح‌الامین در نگاه‌خانه سوره حوزه هنری رونمایی به عمل می‌آید.

این تابلو که امسال خلق شده، در ابعاد 100 در 120 سانتیمتر با تکنیک رنگ و روغن آماده رونمایی شده است.

 

منبع: فارس