۱۳۹۷/۰۹/۰۶
۲:۱۶ ب٫ظ

روز دوشنبه 5 آذر 1397 بیست و ششمین نشست دوستداران زبان فارسی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با حضور دوستداران زبان فارسی و فارسی آموزان برگزار گردید.

بیست و ششمین نشست دوستداران زبان فارسی در دمشق برگزار شد

به گزارش الأمه:

ابتدا آقای تسخیری وابسته فرهنگی ضمن خوشامدگویی به حاضرین با اشاره به روزه جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان ، در مورد پروین اعتصامی و شعر او سخن گفت و نمونه هایی از شعر او را برای حاضرین قرائت کرد . سپس آقای صالحی نیا ضمن خوشامدگویی ، از حضور خانم ها و آقایان تشکر نمود و در ادامه به درخواست حاضرین در خصوص اوضاع کنونی ایران صحبت کوتاهی نمود . طبعاً این درخواست بیانگر نگرانی دوستداران ایران اسلامی نسبت به اوضاع کشور در سایه تهدیدات ترامپ و سیاست های افراطی و غیرمعقول آمریکا می باشد . رایزن فرهنگی در سخنان خود با اشاره به بایکوت جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن طی چهل سال گذشته که نه فقط اقتصادی بلکه فراگیر و حتی علمی و فناوری نیز بود ، تأکید کرد ملت و دولت ایران به این موضوع عادت کرده و در سایه همین بایکوت ها در زمینه های مختلف پیشرفت نموده اند لذا هر چند چه بسا دوره سختی را پیش رو داشته باشیم ولی موقتی خواهد بود و احساس خطر نمی کنیم . 

  سپس نشست با صحبت کردن حاضرین به زبان فارسی ادامه یافت و طبق روال معمول هر کدام از دوستداران زبان فارسی قطعات ادبی ، شعر ، خاطره و مطالب متنوعی که آماده کرده بودند را ارائه نمودند. بیشتر مطالب در مورد پیامبر اکرم (ص) به مناسبت ایام ولادت مبارک ایشان بود و حاضرین اشعار شعرای ایرانی و قطعات ادبی در وصف آن حضرت را قرائت نمودند .   

در این نشست همچنین خانم غزالی پور چند توصیه در مورد روش های یادگیری بهتر زبان از طریق گوش دادن به حاضرین ارائه کرد .

در پایان آقای صالحی نیا ضمن ابراز رضایت از تعامل دوستداران زبان فارسی با صفحه فیسبوک ، از آنانی که کمتر تعامل دارند درخواست کرد برخورد فعال تری با این صفحه داشته باشند .     

 

 

منبع: رایزنی فرهنگی_ ایران دمشق