۱۳۹۷/۱۰/۰۹
۱۲:۰۳ ب٫ظ

بیست و هشتمین جلسه فارسی دوستان با حضورآقای تسخیری وابسته فرهنگی، خانم دکتر غزالی پور استاد زبان فارسی دانشگاه دمشق، آقای دکترارمکان، دکترحسن مصری،استادان ودوستداران زبان و ادبیات فارسی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار گردید .

بیست و هشمین جلسه فارسی دوستان در رایزنی فرهنگی

به گزارش الأمه:

ابتدا آقای محمد هادی تسخیری وابسته فرهنگی پیرامون شب یلدا مطالب مختصری بیان کرد و از سرکار خانم دکتر عزالی پور دعوت نمود تا در باره این شب ویژه ، صحبت کنند .

خانم دکتر غزالی پور نیز پیرامون وجوه مختلف نامگذاری این روز و عادات و تقالید و افسانه موجود پیرامون شب یلدا که بیان گر عشق بین ماه و خورشید است که این دو عاشق و معشوق ، مگر در شب یلدا در هیچ شبی از شب های سال به هم نمی رسند و ... مطالب جالب و جذابی بیان کردند .

بعد از سخنرانی خانم دکتر غزالی پور ،کارت های فال حافظ در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت و هریک بعد ازآنها نیت کردند وکارت فال خود را از میان کارت ها کشید و به نوبت به همراه صحبت های دیگر ، یک یا دو بیت از فال خود را برای حضار خواندند .

آنگاه مهندس جوبی و همسرشان خانم شیرین موصلی نمایشنامه ای طنز پیرامون برپایی مراسم شب یلدا و گرانی هزینه های این روز و آداب و سنن آن اجراکردند . 

سپس وابسته فرهنگی ، اساتید و هریک از فارسی دوستان پیرامون موضوع شب یلدا و مطالب روز  مانند شرایط کنونی فلسطین ، آزادی شهر حلب ، بازسازی سوریه ،سفر به ایران و.... مطالبی ایراد نمودند .

در پایان وابسته فرهنگی از فارسی آموزان درخواست نمود فعالتر از گذشته در صفحه فیس بوک دوستداران زبان فارسی مشارکت کنند .  

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق