۱۳۹۷/۰۹/۲۰
۱۲:۲۶ ب٫ظ

بیست و هفتمین نشست دوستداران زبان فارسی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با حضور دوستداران زبان فارسی و فارسی آموزان و آقایان صالحی نیا رایزن فرهنگی ، محمد هادی تسخیری وابسته فرهنگی ، ارمکان و حسن مصری مدرسین زبان فارسی برگزار گردید .

بیست و هفتمین نشست دوستداران زبان فارسی در دمشق

به گزارش الأمه:

ابتدا آقای تسخیری وابسته فرهنگی ضمن خوشامدگویی به حاضرین با عنایت به روز جهانی مبارزه با خشونت ، مطلبی در مورد مضامین انسانی و دعوت به محبت و مدارا و نفی خشونت در اشعار کلاسیک شعرای نامدار ایران برای حاضرین ارائه نمود  . سپس آقای صالحی نیا ضمن خوشامدگویی ، از حضور خانم ها و آقایان تشکر نمود و از آن ها درخواست کرد مطالب خود را ارائه نمایند .  

سپس نشست با صحبت کردن حاضرین به زبان فارسی ادامه یافت و طبق روال معمول هر کدام از دوستداران زبان فارسی قطعات ادبی ، شعر ، خاطره و مطالب متنوعی که آماده کرده بودند را ارائه نمودند. یکی از حاضرین پیشنهاد داد علاوه بر مطالبی که حاضرین آماده می کنند و در نشست می خوانند ، بخشی از نشست به گفتگوی جمعی در مورد یک مطلب مشخص اختصاص داده شود که مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد از نشست آینده این طرح عملی شود .

در پایان آقای صالحی نیا ضمن ابراز رضایت از تعامل دوستداران زبان فارسی با صفحه فیسبوک و گروه واتساپ ، از حاضرینی که عضو صفحه یا گروه نیستند ، عضو شوند .

بخش جدید این نشست که پس از پایان نشست اجرا شد ، بازخوانی مطالب حاضرینی که تمایل دارند با خانم غزالی پور استاد اعزامی زبان و ادبیات فارسی بود تا روی تلفظ صحیح و روانخوانی کار کنند .

در این نشست همچنین کودک حاضر در برنامه که زبان فارسی را  خوب صحبت می کند ، با اهدای هدیه ای تشویق شد . وی در دوره بحران سوریه به مدت یک سال در ایران مدرسه رفته است ولی علیرغم گذشت چند سال و مراجعه به سوریه همچنان زبان فارسی را خیلی خوب صحبت می کند .