۱۳۹۸/۰۲/۱۶
۱۱:۲۵ ق٫ظ

رئیس کالج صدرای اندونزی اظهار کرد: مرکز دارالقرآن الکریم با توجه به لزوم مدیریت و هدایت برنامه‌های قرآنی، در این کالج تأسیس شده که برنامه‌های مختلفی را از جمله آموزش قرائت و ترتیل، حفظ، آموزش مفاهیم و ... در برنامه خود دارد.

تأسیس مرکز دارالقرآن در کالج صدرای اندونزی

به گزارش الأمه:

حجت‌الاسلام محمدجواد اسعدی، رئیس کالج صدرا و نماینده جامعه المصطفی(ص) العالمیه در اندونزی در گفت‌وگو با ایکنا درباره برنامه‌هایی که این مرکز طی فروردین امسال در اندونزی به اجرا درآورده است، اظهار کرد: توجه به آموزش‌ها و مهارت‌‌های قرآنی را می‌توان از اولویت‌های اصلی این نمایندگی در اندونزی به شمار آورد.

تأسیس مرکز دارالقرآن الکریم در کالج صدرا اندونزی

وی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه رشته علوم قرآن و تفسیر در کالج اسلامی صدرا به پذیرش دانشجو می‌پردازد، همه ابعاد دانش‌های قرآنی و مهارت‌های مختلف مربوط به این کتاب آسمانی از گذشته در برنامه‌های نمایندگی جامعه المصطفی در اندونزی مورد توجه قرار داشته است.

تأسیس مرکز دارالقرآن الکریم در کالج صدرا اندونزی

اسعدی با تأکید بر اینکه بخش غالب برنامه‌های قرآنی جامعه المصطفی در خوابگاه‌های دانشجویان نیز اجرایی می‌شود، ادامه داد: این گونه اقدامات در کنار برنامه‌هایی است که در کالج و توسط مربیان بخش تربیتی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ضرورت وجود دارالقرآن در نمایندگی جامعه المصطفی که مدیریت و هدایت همه برنامه‌های قرآنی را عهده‌دار شود، موضوعی بود که سبب شده دفتری در کالج اسلامی صدرا با عنوان «دارالقرآن الکریم» تأسیس شود.

تأسیس مرکز دارالقرآن الکریم در کالج صدرا اندونزی

به گفته اسعدی، مهمترین برنامه‌های قرآنی که توسط بخش فرهنگی و تربیتی نمایندگی جامعه المصطفی و توسط دارالقرآن این مرکز اجرا می‌شود در حوزه حفظ، قرائت و ترتیل، صوت و لحن، خوشنویسی قرآنی، آموزش مفاهیم، کارگاه‌های ویژه قرآنی، مسابقات قرآنی،‌ همکاری‌های قرآنی بین دانشگاهی و برنامه‌های متنوع قرآنی است.

 

منبع: ایکنا