۱۳۹۹/۰۱/۳۱
۳:۲۹ ب٫ظ

وزارت اطلاعات و توسعه اجتماعی قزاقستان از رهبران مذهبی و قومی و مردم این کشور خواست که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مقررات قرنطینه در ماه رمضان را رعایت و حفظ کنند.

تأکید بر حفظ قرنطینه طی ماه رمضان در قزاقستان

به گزارش الأمه:

وزارت اطلاعات و توسعه اجتماعی قزاقستان اعلام کرد: از طرف رؤسای انجمن‌های دینی و مراکز فرهنگی درخواست‌هایی مبنی بر برگزاری مراسم مربوط به عید پاک، روز والدین و عید فطر دریافت کرده و واضح است که این اعیاد از لحاظ معنوی اهمیت دارد. ما به ارزش‌های دینی و معنوی، آداب و رسوم شهروندان خود احترام می‌گذاریم و اهمیت این عیدها در زندگی اکثریت مردم را درک می‌کنیم.

همچنین این وزارتخانه بیان کرده است: در حال حاضر این بیماری همه‌گیر، که تقریباً تمام کشورهای جهان را فراگرفته، سلامتی و زندگی تمام مردم را به خطر انداخته است. در اکثر کشورها مقررات گسترده‌ای برای جلوگیری از شیوع اپیدمی وضع و قرنطینه سخت‌گیرانه‌ای اعمال شده و همچنین تمام مراسم جمعی و دینی محدود شده است.

وزارت اطلاعات و توسعه اجتماعی قزاقستان افزوده است: با هدف جلوگیری از شیوع ویروس و مقابله با آن، در کشور ما وضعیت اضطراری اعمال و اکثر شهرها قرنطینه شده است. این امر در نوبت اول برای حفاظت از سلامتی و زندگی مردم و جلوگیری از این ویروس انجام می‌شود.

بنا به اعلام این وزارتخانه، پذیرایی در عبادتگاه‌ها، مراسم یادبود، زیارت قبور و سایر مراسم دینی و معنوی صورت می‌گیرد. همچنین برنامه‌های فرهنگی عمومی نیز برگزار می‌شود؛ با این حال در شرایط فعلی پیش از هر چیز محافظت از زندگی مردم، ایمنی و سلامتی آنها بسیار مهم است. بنابراین از رهبران انجمن‌های مذهبی و مراکز قومی فرهنگی و تمام مردم می‌خواهیم که مقررات قرنطینه شدید را رعایت کنند.

این وزارتخانه در پایان تأکید کرده است: لازم است برگزاری مراسم دینی از طریق سیستم‌های ارتباطی مدرن و آنلاین در سازمان‌های دینی انجام شود. با عرض تبریک برای اعیاد پیش رو، برای تمام مردم آرزوی سلامتی و سعادت داریم. ما با هم هستیم.

 

منبع: ایکنا