۱۳۹۹/۰۲/۱۷
۳:۵۵ ق٫ظ

کتابی با موضوع شخصیت حضرت ابی الفضل العباس علیه السلام رتبه اول مسابقه نگارش کتاب درباره این شخصیت بزرگ اسلامی را به دست آورد.

تاثیر قرآن و سنت نبی در سخنان حضرت عباس(ع) منتشر شد

به گزارش الأمه:

به تازگی کتابی با موضوع شخصیت حضرت ابی الفضل العباس علیه السلام رتبه اول مسابقه نگارش کتاب درباره این شخصیت بزرگ اسلامی را به دست آورد.

این مسابقه توسط مرکز تحقیقات و پژوهش های تخصصی اسلامی عراق برگزار شد و در آن مجموعه ای از کتاب ها و مقاله ها به ابعاد قرآنی و رسای شخصیت حضرت عباس علیه السلام پرداختند و اولین کتاب در این مسابقه اثر سید محمد باسم محمدعلی و با عنوان تاثیر قرآن و سنت در سخنان قمر بنی هاشم برگزیده شد.

نویسنده در این کتاب به ریشه های خانوادگی حضرت ابی الفضل علیه السلام از جهت خاستگاه ایشان که خاندان ابوطالب(ع) است پرداخته و به بررسی این خاندان در میان کتب تاریخ و سیره شیعه و سنی پرداخته است و پس از آن به بررسی ریشه و خاستگاه خانوادگی حضرت ام البنین پرداخته و به بیان داستان ازدواج این بانوی گرامی و ویژگی های خاندان و تاثیر ایشان بر وزانت شخصیت حضرت عباس علیه السلام می پردازد.

مصنف در بخش دیگر کتاب به بیان ویژگی های قرآنی حضرت عباس(ع) و همچنین لقب های ایشان و بخش هایی از زندگی و حضور در میدان های نبرد و رابطه سقایی با خاندان بنی هاشم به ویژه حضرت عباس(ع) می پردازد.

اما بخش دوم کتاب به بیتن سخنان حضرت عباس و تحلیل محتوای آنها از منظر قرآن پرداخته است و مصنف در این بخش به بررسی تاثیر قرآن کریم و سنت نبوی در سخنان و اشعار و رجزهای حضرت ابی الفضل به روشی ادبی تفسیری پرداخته است.

 

منبع: حوزه نیوز