۱۳۹۷/۰۱/۳۰
۶:۵۲ ب٫ظ

آن چه که برنامه جدید قصد دارد دنبال کند، عرضه نوعی هنر هدفمند است که می‌کوشد به دور از عادت‌ها و شیوه‌های غیراخلاقی ساخت و تهیه فیلم، به مصر نگاه کند. این برنامه قصد دارد تا به جهان بگوید اخوان المسلمین گروهی است که با تعصب و دیدگاه‌های افراطی و سرکوب بیگانه است.

تاسیس گروه سینمای هدفمند اخوان المسلمین در مصر

با پیروزی اخوان المسلمین در مصر این حزب وارد عرصه سینما  می‌شود.

به نقل از سایت خبری المنار جوانان طرفدار حزب سیاسی اخوان المسلمین مصر این روزها خود را برای ورود به عرصه هنر و سیاست مهیا می‌کنند. این جوانان قصد دارند با استفاده از ابزار قدرتمند هنر در سینما به بیان اندیشه‌ها و اعتقادات خویش بپردازند و این افکار را بیش از پیش به مردم معرفی کنند.

المنار همچنین در این زمینه نوشت: «سینمای اخوان.. هنر والا نشان‌دار است» عنوانی است که این جوانان را برای برنامه‌ها و فعالیت‌های هنری خود در نظر گرفته‌اند. این برنامه‌ها به منظور ساخت برنامه‌های سینمایی هدفداری است که به مشکلات، دردها و رنج‌های شهروندان مصری می‌پردازد. آن چه این نوع هنر سینمایی را از دیگر انواع آن متفاوت می‌کند، پرداختن به مسائل رایج در مصر به دور از هر گونه ابتذال و سطحی‌نگری در ساخت و تولید آن می‌باشد.

روزنامه المصری الیوم نیز در همین راستا به نقل از یاسر السعید دانشجوی دانشکده رسانه و یکی از اعضای برنامه‌های «سینمای اخوان» نوشت: اخوان المسلمین از دیر زمان با هنر آشنا بوده است و این حرکت به معنای آن نیست که این حزب می‌خواهد برای اولین بار با سینما و این هنر آشنا شود. بلکه از زمان تاسیس این حزب هنر دوشادوش آن بوده است.

این دانشجو در ادامه گفته‌هایش به برنامه‌ جدید طرفداران اخوان المسلمین اشاره کرده است و در این زمینه گفته: آن چه که برنامه جدید قصد دارد دنبال کند، عرضه نوعی هنر هدفمند است که می‌کوشد به دور از عادت‌ها و شیوه‌های غیراخلاقی ساخت و تهیه فیلم، به مصر نگاه کند. این برنامه قصد دارد تا به جهان بگوید اخوان المسلمین گروهی است که با تعصب و دیدگاه‌های افراطی و سرکوب بیگانه است. وی همچنین خاطر نشان کرد این فعالیت‌ها به طور رسمی زیر نظر اخوان المسلیمن نمی‌باشد و برنامه‌های آن به شکل انفرادی توسط طرفداران آن دنبال می‌شود.

افزون بر استعداد هنری و بهره‌گیری از شیوه‌های ساخت فیلم‌های سینمایی، حفظ ارزش‌های اخلاقی، درنظر داشتن آداب و سنن اصیل کشور مصر، تشویق شهروندان مصری به تلاش و کوشش برای ساخت آینده بهتر از مواردی است که این گروه به عنوان اساس ساخت و تهیه فیلم در نظر گرفته است.

http://www6.almanar.com.lb/adetails.php?fromval=2&cid=101&frid=41&seccatid=101&eid=264859

 

زمان انتشار : 1391-04-13