۱۳۹۸/۰۸/۱۹
۹:۴۸ ق٫ظ

وابسته فرهنگی کشورمان در هرات در گفت‌وگو با شبكه تلویزیونی «تمدن» افغانستان به بیان تاریخچه نامگذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) پرداخت.

تبیین تاریخچه هفته وحدت در تلویزیون افغانستان

به گزارش الأمه:

علی‌اصغر رضایی‌دستجردی، وابسته فرهنگی ایران در هرات در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «تمدن» افغانستان درباره تاریخچه نامگذاری این هفته از سوی امام خمینی(ره) و نیز، ضرورت‌های وحدت در میان ملت اسلامی در هفته وحدت مطالبی را بیان کرد.

همچنین به مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت که از فردا، ۱۹ آبان آغاز می‌شود، سازمان نهضت اسلامی ولایت هرات(استان هرات) نشست «طلوع محمد(ص)؛ آغاز فرخنده حیات طیبه انسان» را در هتل صدف این ولایت برگزار کرد.

مولوی محمدمختار مفلح، رئیس این نهضت در سخنرانی خود در این مراسم گفت: هفته وحدت، محل آگاهی مسلمانان جهان برای یک دست شدن است؛ باید در این هفته اوج اقتدار اسلام و امت واحده را نشان دهیم.

وی ادامه داد: بدنه و پیکر جهان اسلام در سال‌های اخیر ضربات و زخم‌های سنگینی دیده و این ناشی از دوری کردن از وحدت بوده است. زخم‌های کشورهای اسلامی همچون فلسطین با هماهنگی و اتحاد کشورها و فِرَق اسلامی مداوا خواهد شد.

رئیس سازمان نهضت اسلامی هرات تأکید کرد: وحدت اسلامی نباید تنها به یک هفته خلاصه شود، بلکه این هفته تلنگر و یک نشانی برای نهادینه شدن انسجام امت اسلامی است.

عبدالله نایاب، مسئول مرکز فرهنگی ـ اجتماعی تبیان در ولایت هرات نیز با تبریک فرا رسیدن ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع)، همبستگی مسلمانان را راه حل اصلی برون رفت از بحران‌های کشورهای اسلامی دانست.

وی در ادامه، بیان کرد: فکر و عقیده وحدت آمیز باید از سوی هر فردی در جامعه اسلامی نهادینه شود و پس از آن است که همبستگی‌ها به صورت عمومی شکل می‌گیرد.

 

منبع: ایکنا