۱۳۹۷/۰۲/۰۱
۱۲:۳۹ ب٫ظ

با نگاه به روند کارهای هنری السعدی می‌توان دریافت که آثار وی از رنگ و بوی خاصی برخوردار می‌باشند. تمامی مجموعه‌های شعری این هنرمند از یک سو شخصیت ویژه و متفاوت او را با خود همراه دارد و از سویی دیگر همگی به مشکلات و دردهای مردم فلسطین می‌پردازد.

 تجلی دردهای فلسطین در صدای فوزی السعدی

النصراوی فوزی السعدی هنرمند عرصه موسیقی و آواز کار خود را با ساخت آهنگ‌هایی برای فلسطین و مقاومت مردمی آن ادامه می‌دهد.

سایت خبری عرب آن لاین اخیرا مطلبی درمورد آثار هنری فوزی السعدی به چاپ رسانده است و با معرفی برخی از آثار وی، مسیر هنری و هدف او را در ساخت کارهایش برای دوستداران هنر و موسیقی معرفی کرده است.

فوزی السعدی در سال 1975 اولین کار هنری خود را با همکاری انجمن بیت ساهور به نام «اپرای الجلیل» ساخت. در این کار، وی اشعاری را به برخی از شخصیت‌های فلسطینی تقدیم کرده بود. فدوی طوقان، سمیح القاسم، علی الخلیلی، توفیق زیاد و سیمون عیلوطی از جمله شخصیت‌هایی بودند که او اولین کار هنری خود را به آن‌ها تقدیم کرد.

وی در حال حاضر مشغول آماده‌سازی مجموعه‌ای است که شعرهای آن توسط شاعران سرشناس جهان عرب نوشته شده است. محمود درویش، فوزی عبد الله، جریس عید و منی ظاهر برخی از شاعران مجموعه جدید این خواننده می باشند.

عرب آن لاین در ادامه این مطلب خود نگاهی به مسیر زندگی هنری السعدی داشته و در این زمینه می‌نویسد: با نگاه به روند کارهای هنری السعدی می‌توان دریافت که آثار وی از رنگ و بوی خاصی برخوردار می‌باشند. تمامی مجموعه‌های شعری این هنرمند از یک سو شخصیت ویژه و متفاوت او را با خود همراه دارد و از سویی دیگر همگی به مشکلات و دردهای مردم فلسطین می‌پردازد. فرهنگ فلسطین و آلام پایان‌ناپذیر این مردم رنگ متفاوتی است که کارهای او را با آثار هنری دیگر انجام شده در حوزه موسیقی و شعر متمایز می‌کند.

«پسرم زمین عزیز است»، «ای نهایت» و «بازی کودکان» مجموعه‌های مختلفی است که تاکنون از این هنرمند وارد بازار موسیقی شده است. در میان مضامین شعری آلبوم‌های مذکور افزون بر مسئله فلسطین موضوعاتی چون سیاست و اجتماع نیز مورد نظر این هنرمند بوده است. 

 

زمان انتشار : 1391-03-02