۱۳۹۷/۰۱/۳۰
۸:۵۴ ب٫ظ

«عبدالغنی الجوالی»: همیشه دوست داشتم کاری انجام بدهم که مضامین اسلامی را در خود داشته باشد و این آثار نیز تجربه محصول یک عمر زندگی هنری من است. تجربه‌ای که راه طولانی شرکت در فعالیت‌های مختلف هنرهای تجسمی را دربرمی‌گیرد.

تجلی روح اسلام در آثار هنرمند عراقی

یک هنرمند عراقی با ترسیم تابلوهای نقاشی از اسلام دفاع می‌کند.

به نقل از سایت خبری المنار «عبدالغنی الجوالی» هنرمند تصویرگر عراقی با برپایی نمایشگاهی از آثار خویش اسلام و روح فرهنگی این دین را به شکلی هنری در معرض دید دوستداران هنر قرار داده است.

آثار به نمایش درآمده دربردارنده نشانه‌های اسلامی می‌باشند که با فرهنگ و تمدن تاریخی کشور عراق پیوند خورده است و آثار قابل توجهی را به وجود آورده. افزون بر تاریخ کشور عراق حال و هوای کنونی شهرهای این کشور نیز در برخی از آثار نمود پیدا کرده است و جهان گذشته و امروز این سرزمین را یک جا برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته است.

در میان شهرهای مختلف الهام گرفته شده در این آثار، شهر موصل به دلیل آن که خالق این کارهای هنری خود اهل این شهر می‌باشد از حضوری پررنگ‌تر برخوردار است. 

موصل شهری است در شمال عراق و هنرمند مذکور با الهام از فرهنگ و تمدن باستانی و همچنین نگاه به نشانه‌های شهرنشینی امروز در این شهر که همگی با روح اسلام آمیخته شده است، توانسته به خوبی دیروز و امروز این شهر را معرفی کند.

این نمایشگاه انفرادی و شخصی که در تالار هنرهای تجسمی دانشگاه موصل برپا شده است، 16 اثر از این هنرمند را به نمایش گذاشته است و «الجوالی» برای ترسیم آن‌ها از رنگ‌های ساده سود برده است. این هنرمند عراقی در توضیح مضمون اصلی این نمایشگاه گفت: همیشه دوست داشتم کاری انجام بدهم که مضامین اسلامی را در خود داشته باشد. وی در ادامه با اشاره به مقام و منزلت رسالت و ارزش آن در وجود خویش افزود: مقام والای نبوت شعله نخستینی بود که در وجود من شعله گرفت و این آثار را از خود به جا گذاشت.

«الجوالی» همچنین گفت: این تجربه محصول یک عمر زندگی هنری من است. تجربه‌ای که راه طولانی شرکت در فعالیت‌های مختلف هنرهای تجسمی را دربرمی‌گیرد.

این هنرمند دارای مدرک کارشناسی در رشته آموزش‌های هنری می‌باشد. وی تاکنون نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی مختلفی را در برخی کشورهای عربی برپا کرده است و همچنین طراحی جلد کتاب برخی از فعالان عرصه ادبیات و فرهنگ را برعهده داشته است. او جوایز متعددی در این زمینه از آن خود کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به نشان هنرمندان پیشگام عراق را در سال 1984 اشاره کرد.

 http://www1.almanar.com.lb/adetails.php?eid=266309&frid=41&cid=41&fromval=1&seccatid=101

 

زمان انتشار : 1391-04-20