۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۶:۳۹ ب٫ظ

شيخ 'احمد زين' رييس هيأت امناي تجمع علماي مسلمين گفت: آنچه كه در بحرين روي مي دهد در واقع كربلاي دوم است و ما با 'رجب طيب اردوغان 'نخست وزير تركيه كه گفته بود، ما كربلاي دومي را نمي خواهيم هم صدا مي شويم.

تجمع علمای مسلمین لبنان: بحرین کربلای دوم است

رييس هيأت امناي تجمع علماي مسلمين در گفتگو با خبرنگار ايرنا در جنوب لبنان گفت: بي ترديد تعرض به مساجد، حسينيه ها و اماكن مقدس از طرف هر دولت و يا به واسطه هر حكمي چه اسلامي يا غير اسلامي كار بسيار خطرناكي است.
وي افزود: اين كار باعث كينه، فتنه و افزايش اختلاف خواهد شد و هر حكومتي كه در ميان مردم آن چنددستگي سياسي و مذهبي وجود دارد، بايد به اين امر توجه كامل داشته باشد و با حكمت و درايت با آن برخورد كند.
شيخ زين با تأكيد بر اين امر تصريح كرد: اين نوع حكومت ها نبايد با احساس غرور عليه يك گروه خاصي به كشتار آنها يا صدور حكم اعدام اقدام نمايد و باعث تغيير روش آرام بيان آنها در احقاق حقوق سياسي و قانوني شان به روش خشونت آميز شوند.
وي ادامه داد: من بر اين باورم كه هرگونه اقدامي در جهت ايجاد فتنه مذهبي در بحرين با توجه به بينش و هوشياري مردم اين كشور به شكست خواهد انجاميد؛ به همين خاطر من از مقامات بحريني مي خواهم از حكم اعدام عليه شهروندان بي گناه خود صرف نظر كرده و براي گفتگو به پاي ميز مذاكره حاضر شوند چرا كه اين حكم اعدام اصلا اعتبار قانوني و ديني ندارد.
شيخ زين در ادامه گفت: ما اين حكم ظالمانه اعدام را محكوم مي كنيم و همچنين از مقامات بحريني مي خواهيم تا اقدامات وحشيانه و قلع و قمع عليه شهروندان خود، بازداشت ها و تخريب مساجد و حسينيه ها را متوقف كنند.
رييس هيأت امناي تجمع علماي مسلمين با اشاره به اينكه آمريكا با سرنوشت منطقه با توجه به منافع خود برخورد كرده و خود را به دروغ ميانجي ميان طرف هاي درگير معرفي مي كند، گفت: همين امر به روشني در برخورد اين كشور با حوادث كنوني در ليبي مشخص است.
وي تأكيد كرد: به همين خاطر به مسؤولان بحريني نصيحت مي كنم به پاي ميز مذاكره حاضر شده و فرصتي را به آمريكا براي دخالت در امور داخلي خود ندهند.
پيش از اين نيز حزب الله لبنان با ابراز نگراني از صدور حكم اعدام چهارشهروند بحريني از سوي دادگاه هاي تشريفاتي حكومت آل خليفه،اين احكام را سياسي و نه قضايي ارزيابي و اعلام كرده بود: در خصوص تحولات سريعي كه وضعيت بحرين را به سمت بحران روز افزون به پيش مي برد، به شدت نگران است.
حزب الله تأكيد كرد: از واقعيت امور مي توان فهميد كه اين احكام سياسي بوده و قضايي نيست و مقامات بحريني با اين اقدامات خود هرگز نخواهند توانست حقيقت ظلم و ستم شديدي كه عليه مردم خود به خاطر درخواست حقوق قانوني شان روا مي دارند، كتمان كنند.
مقامات بحريني اخيرا چهار تن از شهروندان اين كشور را كه در تظاهرات عليه دولت حضور داشتند به اعدام و چند تن ديگر را به سال ها زندان و حبس ابد محكوم كردند.
در ناآرامي هاي بحرين نيروهاي نظامي برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس از جمله عربستان و امارات نيز حضور دارند و در كشتار مردم بحرين با مقامات اين كشور همكاري مي كنند. مجامع بين المللي نيز تاكنون هيچ اقدامي در اين خصوص انجام نداده اند. 

 

زمان انتشار : 1390-01-01