۱۳۹۷/۰۲/۱۷
۶:۲۸ ب٫ظ

عربستان سعودی در همین ارتباط با تغییر دادن پرچم تانک های خود در بحرین، در صدد برآمده است تا کمیته های بین المللی را بفریبد.همچنین منابع آگاه در بندر سلمان تأکید کردند که نیروهای عربستانی و اماراتی، خودروهای خود را وارد بندر سلمان کرده و اقدام به استتار این خودروها نموده اند تا و

ترس عربستان از افشای جنایاتش در بحرین

 به دنبال سفر شماری از سازمان های حقوقی بین المللی برای تحقیق میدانی درباره ارتکاب جنایات ضد بشری در بحرین، عربستان از ترس افشای جنایاتش در منامه به استتار ادوات نظامی و پنهان کردن آنها از دید این سازمان های حقوقی متوسل شد.

عربستان سعودی در همین ارتباط با تغییر دادن پرچم تانک های خود در بحرین، در صدد برآمده است تا کمیته های بین المللی را بفریبد.همچنین منابع آگاه در بندر سلمان تأکید کردند که نیروهای عربستانی و اماراتی، خودروهای خود را وارد بندر سلمان کرده و اقدام به استتار این خودروها نموده اند تا وانمود کنند که این خودروها جدید هستند و به تازگی وارد بحرین شده اند.

این منابع افزودند که علاوه بر این ترفندها، خودروهای نظامی کشورهای خلیج فارس را با کرجی های موجود در بندر پنهان کرده اند.آل سعود برای گمراه کردن هیأت بین المللی که به بحرین سفر کرده، فهرست ابزار نظامی خود در پادگان الضلع در الهمله را به فهرست هایی بحرینی تغییر داده است.

گفتنی است، شماری از سازمان های حقوقی بین المللی به منظور تحقیق میدانی درباره ارتکاب جنایت ضد بشری در بحرین، رهسپار این کشور شدند تا به بررسی جنایت هایی بپردازند که مستقیم به دست نیروهای اشغالگر صورت گرفته است یا با پشتیبانی نیروهای اشغالگر توسط نیروهای بحرینی که اغلب آن ها از کشورهای دیگر به تابعیت این کشور درآمده اند، انجام شده است.

روزنامه های غربی و سازمان های حقوقی داخلی و بین المللی، مدارک مستند و مستدل فراوانی در دست دارند که ثابت می کند نیروهای بحرینی و نیروهای اشغالگر علیه غیرنظامیان بی پناه، مرتکب جنایات ضد بشری شده اند.

همچنین گزارش های پزشکی رسمی و نوارهای ویدیویی فراوانی در این باره وجود دارد؛ نوارهای ویدیویی استفاده افراطی از زور علیه مردم بحرین برای جلوگیری از طرح خواسته های مشروعشان را ثابت می کند.گفتنی است، نیروهای عربستانی روز یکشنبه (چهاردهم فروردین) شماری از خودروهای نظامی خود در بحرین را به منطقه الشرقیه عربستان برای مشارکت در مانور نظامی روانه کردند. این مانور با هدف ایجاد ترس و وحشت در بین شهروندان منطقه الشرقیه است که خواستار حقوق مشروع خود و روی کار آمدن دولتی غیرنظامی و دمکرات هستند.

برخی خودروهای نظامی دیگر نیز به شهر الخبر عربستان رفتند تا شمار نیروها و ادوات نظامی اشغالگر موجود در بحرین را به میزانی که رسما اعلام شده است، کاهش دهند.در همین حال، امروز بیش از دویست نفر از زنان دانشگاهی بیکار در برابر یکی از بخش های وزارت خدمات رسانی مدنی در الدمام عربستان در تحصنی، خواستار ایجاد فرصت های شغلی شدند تا از زندگی شرافتمندانه در کشوری که روزانه بیش از 9 میلیون بشکه نفت تولید می کند، برخوردار شوند.

 

زمان انتشار : 1390-01-20