۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۸:۲۲ ب٫ظ

نماينده تركيه در سازمان ملل متحد با اعلام حمايت كشورش از كشور فلسطين، اعلام كرد كه جامعه بين‌الملل بايد با مردم فلسطين اعلام همبستگي كنند و به آنها كمك كنند تا در صلح و با شأن و وقار زندگي كنند.

ترکیه حمایت خود از تشکیل کشور فلسطینی را اعلام کرد

به نقل از روزنامه زمان تركيه، نماينده تركيه در سازمان ملل متحد گفت كه تركيه از تلاش‌هاي فلسطين براي به رسميت شناخته شدن كشور فلسطيني توسط سازمان ملل متحد حمايت مي‌كند.

بر اساس اين گزارش، تركيه بر اين باور است كه زمان آن رسيده تا جامعه بين‌الملل با مردم فلسطين اعلام همبستگي كنند و به آنها كمك كنند تا در صلح و با شأن و مقام زندگي كنند.

"ارطغرل آپاكان " نماينده دائم تركيه در جلسه بحث شوراي امنيت سازمان ملل متحد در خصوص خاورميانه اعلام كرد: تشكيلات خودگردان فلسطين از طريق تلاش‌هاي خود براي ايجاد يك دولت، به همه ثابت كرده است كه شايستگي دارند تا توسط جامعه بين‌المللي به رسميت شناخته شوند.

وي در ادامه به نيازهاي آن‌دسته از افرادي كه در نوار غزه زندگي مي‌كنند اشاره كرد و تأكيد كرد كه اين نيازها بايد هرچه سريعتر مورد رسيدگي قرار گيرند.

نماينده تركيه در سازمان ملل متحد در خصوص امدادرساني بعدي به غزه گفت كه آن‌دسته از كاروان‌هاي حامل كمك‌هاي بشردوستانه كه محاصره اسرائيل را مي‌شكنند تا به سمت غزه حركت كنند، در واقع نبايد به عنوان تحريك‌كنندگان خشونت قلمداد شود.

 

 

زمان انتشار : 1390-02-05