۱۳۹۹/۰۲/۲۴
۵:۴۵ ب٫ظ

استاد فقه تطبیقی دانشگاه الازهر مصر گفت: در حال حاضر گروه‌های تروریستی از آیات قرآن کریم برای نشر افکار غلط خود استفاده ابزاری می‌کنند و آیات قرآن را بازیچه خود برای رسیدن به مقاصد مجرمانه قرار داده‌اند.

تروریست‌ها از آیات قرآن استفاده ابزاری می‌کنند

به گزارش الأمه:

«سعد‌الدین الهلالی»، استاد فقه تطبیقی دانشگاه الازهر، در گفت‌وگوی تلفنی با یک برنامه تلویزیونی در شبکه اول تلویزیون مصر تأکید کرد: تروریست‌ها اکنون افکار و اندیشه‌های مجرمانه خود را با عنوان «لماذا یقاتلوننا» (چرا ما را می‌کُشند) ترویج می‌کنند.

وی با بیان اینکه تروریست‌ها با دین تجارت می‌کنند، افزود: تروریست‌ها از آیات قرآن برای دروغ‌ها و تهمت‌های خود استفاده می‌کنند؛ لذا دولت مصر باید با تروریسم مبارزه کند، چرا که آنان ما را از انجام سنت خداوند که آبادسازی سرزمین است منع کرده و از حق افراد برای کنکاش در دین جلوگیری می‌کنند.

در همین رابطه، شیخ احمد المالکی، محقق الازهر، نیز در گفت‌وگوی تصویری با شبکه ماهواره‌ای «اکسترا نیوز» گفت: گروه‌های تروریستی و تکفیری مفاهیم دین اسلام را درک نمی‌کنند و فرصت آموختن آنها را از دست داده‌اند. آنان آیات قرآن را طبق هوی و هوس خود و برای رسیدن به خواسته‌های خود تفسیر می‌کنند.

المالکی تأکید کرد: تکفیری‌ها قرآن کریم را به اشتباه می‌فهمند و تفسیر به رأی می‌کنند. بنابراین باید از آلوده شدن ذهن و تصور نسل جوان به اندیشه‌های تکفیری جلوگیری کنیم.

 

منبع: ایکنا