۱۳۹۸/۰۲/۰۷
۱:۱۱ ب٫ظ

نشست تخصصی_رسانه‌ای جایزه‌ی جهانی فلسطین روز جمعه (۶ اردیبهشت ماه) با حضور محسن پرویز، دبیر جایزه‌ی جهانی فلسطین؛ طراد حماره، نایب‌رئیس شورای سیاستگذاری برگزار شد

تشریح شیوه برگزاری جایزه جهانی فلسطین

به گزارش الأمه:

 محسن پرویز، دبیر جایزه‌ی جهانی فلسطین در این نشست گفت: در مهرماه سال گذشته برخی از شعرا و نویسندگان ایران، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، عراق، اندونزی و چند کشور دیگر یک جمعی را تشکیل دادند که در آن ضرورت راه‌اندازی جایزه‌ی جهانی فلسطین برای حمایت از نویسندگان و شعرای مقاومت مورد بررسی قرار گرفت.

پرویز ادامه داد: کسانی که طی سالیان دراز زحمت کشیدند و آثار برجسته‌ای در حوزه‌ی مقاومت آفریدند در این جایزه شرکت می‌کنند و با توجه به محور مقاومت عنوان جایزه‌ی جهانی، فلسطین انتخاب شد. برای جایزه ارکان و اساسنامه‌ای در نظر گرفته شد که مورد تأیید اعضا از تمام کشورهای شرکت‌کننده بود.

وی افزود: همچنین در این شورا تصمیم گرفته شد میثم نیلی تحت عنوان رئیس شورا و طراد حماره به عنوان نایب رئیس شورا انتخاب شوند و به دلیل اینکه مرکزیت این جایزه در تهران است قرار بر این شده است که دبیر اصلی جایزه‌ی جهانی فلسطین یک فرد ایرانی باشد و به همین دلیل من این سمت را برعهده گرفتم و برخی از شاعران و نویسندگان نیز تحت عنوان اعضای این جایزه انتخاب شدند.

پرویز ادامه داد: این جایزه یک جایزه‌ی غیردولتی است و توسط تشکل‌های مردم‌نهاد، انجمن‌های ادبی، نویسندگان، شعرا و ادیبان مورد حمایت قرار می‌گیرد. همچنین ما در انجمن قلم ایران یک جایزه‌ی داخلی به نام فلسطین را تصویب کرده‌ایم که این جایزه در داخل کشور برگزار می‌شود.

دبیر جایزه‌ی جهانی فلسطین در پایان گفت: یک سایتی برای بارگذاری آثار نویسندگان و شاعران در مجمع ناشران انقلاب اسلامی به وجود آمده است که نویسندگان و شاعران مقاومت می‌توانند تا پایان مهرماه سال جاری آثار خود را در آنجا بارگذاری کرده تا آثار داوری شوند و مورد تجلیل قرار بگیرند.

سپس طراد حماره، نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه‌ی جهانی فلسطین گفت: امیدوارم اصحاب رسانه که حامی مقاومت و کشور فلسطین هستند، فعالیت‌های مفید و مؤثر ما را در بحث جایزه‌ی فلسطین به اطلاع عموم مردم برسانند و ما را در این عرصه تنها نگذارند.

سپس بدیع الصبور، عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه‌ی جهانی فلسطین خاطرنشان کرد: جایزه‌ی جهانی فلسطین آغازی برای ایجاد محبت، صلح و همزیستی میان همه‌ی مردم است. البته چیزی که توجه من و دیگر دوستان را در بحث جایزه‌ی جهانی فلسطین جلب کرد، این بود که در این جایزه آثار ادبی بسیاری برای کودکان تولید می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که این جایزه از دیگر جایزه‌ها متمایز شود.

وی یادآور شد: این جایزه نقشی اساسی در تبیین و روشن کردن بحث فلسطین و معرفی آن به همگان دارد چرا که این جایزه زندگی را مطرح می‌کند و بحث کسانی که برای حفظ و برقراری عدالت، جهاد و مقاومت کردند.

در پایان، میثم نیلی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه‌ی جهانی فلسطین بیان کرد: آنچه که باعث تأسیس این جایزه توسط مؤسسات و تشکل‌ها شد، نقش ما برای از بین بردن غده‌ی سرطانی صهیونیست در منطقه بود. ما باید در نابودی این رژیم اشغالگر نه تنها با مجاهدان فلسطینی بلکه با نویسندگان، شاعران و اهالی فرهنگ و هنر به آنها حمله کنیم چرا که نقش این افراد بسیار تاثیرگذارتر است.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام‌خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

 

منبع: مهر