۱۳۹۷/۰۵/۲۷
۱۰:۵۷ ق٫ظ

پیکر شیخ «ابوبکر جابر بن موسی الجزایری»، عالم و مفسر قرآن الجزایری طی مراسمی در مدینه منوره به سمت قبرستان بقیع تشییع و در این مکان به خاک سپرده شد.

تشییع مفسر قرآن الجزایری به سمت بقیع

به گزارش الأمه به نقل از ایکنا:

مراسم تشییع این اندیشمند و عالم برجسته الجزایری با حضور جمع زیادی از مردم عربستان، زائران حج و زوار مسجد النبی دیروز(۲۴ مرداد) در مدینه منوره برگزار شد.

شرکت‌‌کنندگان در مراسم تشییع بر پیکر شیخ ابوبکر الجزایری نماز میت اقامه و وی را تا آرامگاه ابدی در قبرستان بقیع بدرقه کردند.

 

شیخ ابوبکر جابر بن موسی الجزایری معروف به ابوبکر الجزایری در سال ۱۹۲۱ در روستای «لیوه» در ایالت «بسکره» الجزایر دیده به جهان گشود.

وی برای علم‌آموزی و حفظ قرآن کریم و برخی متون در ارتباط با زبان و فقه مالکی به شهر بسکره رفت و و نزد مشایخ و اساتید آنجا درس خواند.

او سپس به همراه خانواده خود به مدینه سفر کرد و در حلقات علمی مسجدالنبی حاضر شد تا این که اجازه تدریس در این مسجد دست یافت و به تدریس قرآن و حدیث روی آورد.

تدریس در برخی مدارس وزارت معارف در مدینه منورة و تدریس در دانشگاه اسلامی این شهر از زمان افتتاح در سال ۱۳۸۰ هجری تا سال ۱۴۰۶ از دیگر فعالیت‌های این عالم دینی بود.

وی سال گذشته به التهاب حاد ریه مبتلا شد و پس از یک سال مبارزه با بیماری سرانجام در سن ۹۷ سالگی دارفانی را وداع گفت.