۱۳۹۷/۱۲/۱۸
۱۱:۴۵ ق٫ظ

ششمین جشنواره بین‌المللی قرآنی «سعید بن جبیر» عراق، با مشارکت هیئت‌هایی از ۱۵ کشور عربی و اسلامی در استان «واسط» عراق آغاز شد.

تصاویری از افتتاح جشنواره قرآنی «سعید بن جبیر» در عراق

به گزارش الأمه:
 این نشست از روز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه سال جاری به همت اتحادیه قرآنیان استان واسط و با حمایت استانداری واسط در حال برگزاری است و تا امروز ۱۷ اسفند ادامه دارد.

در این جشنواره که با همکاری آستان‌های مقدس حسینی و عباسی، اتحادیه انجمن‌ها و تشکل‌های قرآنی عراق و تولیت زیارتگاه «سعید بن جبیر» از صحابی بزرگوار در حال برگزاری است، هیئتی از دارالقرآن آستان علوی نیز حضور دارند.

آیین افتتاحیه این جشنواره در محل زیارتگاه سعید بن جبیر در شهر «الحی» واقع در استان واسط برگزار شد و در راستای این جشنواره، ۵۰ محفل قرآنی در مناطق مختلف این استان برگزار شد.

قرار است، روز سوم این جشنواره در آستان‌های مقدس حسینی و عباسی برگزار شود و در راستای فعالیت‌های ششمین جشنواره بین‌المللی قرآنی «سعید بن جبیر»، یک جلسه پژوهشی برای بررسی شماری از پژوهش‌های علمی و قرآنی نیز در دانشگاه واسط برگزار شد.

گفتنی است؛ «سعید بن‌ جبیر بن‌ هاشم الاسدی»، از شیعیان مخلص امام سجاد(ع)، حافظ، قاری و مفسر قرآن کریم بود که در سال ۹۵ هجری قمری به دست «حجاج بن‌یوسف ثقفی» به شهادت رسید.
 
تصاویری از افتتاح جشنواره قرآنی «سعید بن جبیر» در عراق
منبع: ایکنا