۱۳۹۷/۰۲/۰۴
۱۰:۱۶ ب٫ظ

يك روزنامه مصري تصويري تأمل‌برانگيز از دو وزير و يك نماينده سابق مصر را به نمايش گذاشت كه در زندان به سر مي‌برند.

تصویری تامل‌برانگیز از وزرای سابق مصری در زندان

روزنامه مصري الشروق با به نمايش گذاشتن تصويري از دو وزير سابق مصر و يك نماينده سابق پارلمان كه در زندان هستند، از كاربران خود درباره اين تصوير نظر خواهي كرد.

«زهير جرانه»، «احمد المغربي» و «احمد عز» به ترتيب وزراي گردشگري و مسكن و نماينده سابق پارلمان مصر هستند كه اكنون در زندان به سر مي‌برند.

پس از سقوط رژيم سابق مصر به رياست جمهوري حسني مبارك كه خود وي نيز در بيمارستان اكنون تحت بازجويي است، شماري از وزرا و مسئولان سابق وي نيز اكنون بازداشت يا تحت بازجويي به اتهام فساد اقتصادي و ديگر اتهامات هستند.

برخي كاربران پايگاه خبري اين روزنامه نظرات خود را درباره اين عكس بيان كردند كه عمده آنان به مضمون اين آيه قرآني اشاره كردند كه خدا هر كه را بخواهد عزير و هر كه را بخواهد خوار مي‌كند.

 

نظر برخي كاربران مصري:

ريم : خدا هر كه را بخواهد عزير و هر كه را بخواهد ذليل مي‌كند... پاك و منزه است خدايي كه يكتاست؛ حكومت ستم يك ساعت است و حكومت حق تا قيامت.

ميمي سعد: اين تصوير هنوز كامل نيست... افراد ديگري هم بايد در كنار آنان باشند.

احمداوي: من اين تصوير را در شيرين‌ترين رؤياي خود هم نمي‌ديدم. اگر در اين زندان، حسني مبارك و فرزندش هم مي‌بودند من از فرط خوشحالي نمي‌توانستم نظرم را درباره اين تصوير بنويسم.

يك فرد مصري: زنده باد عدالت...

زكريا: معقول نيست كه فاسدان همين چند نفر باشند... پس دزدان بزرگ كجايند؟

احمد: هر كه را بخواهد عزير و هر كه را بخواهد خوار مي‌كند.

دكتر فادي: سبحان الله. هر ظالمي بالاخره سرانجامي دارد. ستمگران عالم عبرت بگيرند.

محمد: من از ديدن اين تصوير هنوز كاملا راضي نيستم. به دو دليل؛ اول اينكه حبيب العادلي فقط به دليل اختلاس‌هاي مالي تحت محاكمه است در حالي كه وي مسئول نخست سركوب تظاهرات‌كنندگان با شليك گلوله واقعي و پلاستيكي است كه سبب كشته شدن صدها نفر و زخمي‌ شدن هزاران نفر است... دوم اينكه مسئولان چهارشنبه خونين همه بايد محاكمه شوند. ممنوع‌الخروج كردن آنان از مصر و بلوكه كردن اموال كافي نيست.

مونا صابر: اين تصوير، تصوير سال 2011 است.

الصاوي: خدا ملت مصر را عزيز كرد و حاكمان فاسد را خوار كرد.

علي عطا: اينان فقط مستحق زندان نيستند بلكه به دليل كاري كه در حق ملت مصر كردند بايد اعدام شوند.

عادل الجوهري: اين تصوير عبرت‌انگيز نشان دهنده اين است كه سرانجام عدالت دامن همه را مي‌گيرد آنهم زمانيكه مردم مصر كاملا نااميد شده بودند و اين افراد در اوج غرور و تكبر بودند.

 

محمد عمر محمد: هر كس خدا او را خوار كند، كسي نمي‌تواند، احترام را به او بازگرداند.

عبدالقاهر: در انتظار بقيه فاسدان هستيم.

مازن ابو علي: اگر اين افراد مي‌دانستند كه اين عاقبتشان است، آيا باز هم اين كارها را مي‌كردند؟

 

زمان انتشار : 1390-02-05