۱۳۹۷/۰۱/۲۹
۸:۵۲ ب٫ظ

بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به خوبی با حال و هوای شهرهای پدیدآورندگان این آثار آشنا می‌شوند. هر کدام از نقاشان بسته به محیط و شهری که در آن زیسته، با زاویه‌ای خاص به موضوع شهر نگاه کرده است. بر این اساس برخی هنرمندان به مقدس بودن شهر قدس پرداخته‌اند و برخی دیگر که در شهرهای ساح

تصویری از شهرهای فلسطین در نمایشگاه شهر من

تعدادی از هنرمندان فلسطینی آثار خود را با مضمون شهرهای فلسطین و مخصوصا شهر اشغالی قدس به مدت یک هفته در معرض دید دوستداران هنر قرار داده‌اند.

به نقل از سایت خبری جزیره نت، نمایشگاه «اولین بهار عربی: شهر من» عنوان نمایشگاهی است که چهل هنرمند فلسطینی در آن آثار خود را با مضمون شهر به نمایش گذاشته‌اند. این هنرمندان در آثار خود شهرهای فلسطینی و مخصوصا قدس شریف را به تصویر کشیده‌اند. هدف از برگزاری این نمایشگاه بازگرداندن روح فرهنگی مردم فلسطینی به شهرهایشان می‌باشد. توجه به هنرمندان و کمک به رشد و شکوفایی توانایی‌های آن‌ها نیز از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه بوده است.

بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به خوبی با حال و هوای شهرهای پدیدآورندگان این آثار آشنا می‌شوند. هر کدام از نقاشان بسته به محیط و شهری که در آن زیسته است، با زاویه‌ای خاص به موضوع شهر نگاه کرده است. بر این اساس برخی هنرمندان به مقدس بودن شهر قدس پرداخته‌اند و برخی دیگر که در شهرهای ساحلی و یا خالی از سکنه و یا حتی ویران شده سرزمینشان بسر برده‌اند، با نگاهی انسانی مسائل ویژه این شهرها را برای مخاطبان خود روایت کرده‌اند.

مالک زبلح رئیس انجمن هنرمندان هنرهای تجسمی درباب این نمایشگاه گفته است: نمایشگاه بهار عربی پنجره‌ای است که از یک سو هنرمندان جوان را به مردم معرفی می‌کند و از سوی دیگر هنرمندان را با یکدیگر آشنا می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهتر توانایی‌های هنری خود را به کار ببرند.

وی همچنین در ادامه گفته‌هایش به جزیره نت گفت: یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه از بین بردن انزوای سیاسی شهر قدس بوده است. به همین دلیل ما این نمایشگاه را در چندین شهر فلسطینی من جمله بیت لحم و رام الله برپا کرده‌ایم.

زبلح به مضامین آثار به نمایش درآمده نیز اشاره‌ای داشت و در این خصوص گفت: بسیاری از شرکت‌ کنندگان به تقدس شهر قدس پرداخته‌اند و این موضوع را در آثارشان به تصویر کشیده‌اند و تعدادی دیگر از هنرمندان نیز سختی ها و مشقاتی را که مردم مظلوم فلسطین از دیوار حائل در طی این سال‌ها تحمل کرده‌اند، نشان داده‌اند.

بازارهای خرید و فروش خوراکی، معماری و بناهای مختلف و همچنین فرهنگ و تمدن شهرهای فلسطین اشغالی تصاویر گوناگونی است که در تابلوهای به نمایش درآمده قابل مشاهده است. 
http://aljazeera.net/news/pages/eeb82a4a-b444-4c53-9cd7-4cd2334e292e

زمان انتشار : 1391-04-06