۱۳۹۷/۰۲/۱۶
۸:۰۷ ب٫ظ

اعتراضات مردمی در عمان که یکی از هم پیمانان استراتژیک واشنگتن به شمار می رود در مقایسه با قیام های دیگر کشورهای عربی در سطح پایینی قرار دارد.

تظاهرات در صحار و مسقط/ 57 زندانی سیاسی آزاد شدند

تظاهرات مردمی در صحار و مسقط و آزادی 57 زندانی سیاسی از آخرین تحولات قیام عمان به شمار می رود.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع رسمی عمانی اعلام کرد که مسئولان این کشور 57 نفر از افراد بازداشت شده در جریان تظاهرات اخیر در شهر صنعتی "صحار" را آزاد کردند. این افراد از روز سه شنبه تاکنون در جریان تحصن در صحار و درگیری با نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

در این درگیری که نیروهای امنیتی عمان تلاش می کردند تحصن کنندگان را متفرق کنند دستکم یک نفر کشته شد و بیش از 60 نفر بازداشت شدند. همچنین 4 معترض نیز زخمی شدند.

ارتش عمان در شهر صحاری که از 6 هفته پیش تاکنون شاهد تحصن معترضین است منع آمد و شد اعلام کرده است.

آزادی این افراد پس از آن صورت می گیرد که ده ها معترض یمنی روز گذشته در "مسقط" علیه دستگاه حکومتی تظاهرات برپا کردند و آزادی زندانیان سیاسی و انجام اصلاحات سیاسی در این کشور را خواستار شدند.

پایگاه اینترنتی الجزیره نیز گزارش داد که ده ها معترض عمانی روز گذشته در مسقط تظاهرات بر پا و مخالفت خود را با استبداد حکومتی اعلام کردند.

قابوس بن سعید پادشاه عمان در راستای تلاش برای جلوگیری از قیام مردمی این کشور عزل و نصب هایی را در دولت انجام داد و متعهد شد که 50 هزار فرصت شغلی دولتی جدید فراهم کند.

اعتراضات مردمی در عمان که یکی از هم پیمانان استراتژیک واشنگتن به شمار می رود در مقایسه با قیام های دیگر کشورهای عربی در سطح پایینی قرار دارد.

 

زمان انتشار : 1390-01-15