۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۲:۲۳ ب٫ظ

- دولت پادشاهي 'سوازيلند' امروز (سه شنبه) تظاهرات سراسري ضد دولتي اتحاديه هاي كارگري و فعالان سياسي را در اين كشور افريقا يي سركوب كرد.

تظاهرات سراسری مردم کشور افریقایی سوازیلند سرکوب شد

تظاهراتي كه از صبح امروز با فراخوان گروه هاي دمكراسي خواه سوازيلند آغاز شد پس از يك ساعت با حمله نيروهاي امنيتي و پليس به صفوف تظاهر كنندگان سركوب شد.

اين دسته از تظاهر كنندگان كه بيشتر شامل كارگران بخش خدمات شهري، اعضاي اتحاديه هاي كارگري و كارمندي و فعالان دانشجويي مي شوند آمارشان در اين كشور يك و نيم ميليون نفري به 250 هزار نفر رسيده است كه خواستار پايان پادشاهي 25 ساله 'مسواتي سوم' و برقراري يك نظام حكومتي دمكراتيك در كشورشان هستند.

براساس اين گزارش، هنوز تعداد كثيري از تظاهر كنندگان و مردم در خيابان هاي 'امبانه' و 'مانزيني' به صورت متفرق حضور دارند تا با يافتن فرصتي ديگر و سازماندهي مجدد صف هاي جديدي براي تظاهرات تشكيل دهند.

'سوازيلند' كه كشوري كوچك در دل آفريقاي جنوبي و هم مرز با موزامبيك است به عنوان آخرين پادشاهي به سبك انگليس در جنوب قاره آفريقا باقي مانده است كه طي دو ماه گذشته مردم آن به دليل بروز بحران سياسي در شمال آفريقا جرات يافتند صداي اعتراضات خود به گوش پادشاه برسانند.

مردم پيشتر اعلام كرده بودند، اعتراضات مدني خود را كه از محيط مجازي در اينترنت آغاز شده بود امروز به صورت فيزيكي و گسترده در خيابان ها به گوش پادشاه خواهند رساند.

در هر حال دولت با علم به اينكه اعتراضات مردمي امروز علني مي شود با برنامه ريزي گسترده اي كه از قبل به عمل آورده بود تظاهرات آنها را سركوب كرد.

به همين منظور رييس پليس اين كشور ديشب با حضور در تلويزيون اعلام كرد كه هيچ تضميني براي سلامت جاني تظاهر كنندگان وجود نخواهد داشت.

وي در بخش ديگري از سخنانش از تظاهركنندگان احتمالي به ويژه فعالان سياسي و كارگري خواست دست از مخالفت با دولت بردارند.

اغلب رسانه هاي مخالفان و رسانه هاي منطقه اي به نقل از سازمان 'مبارزه دمكراتيك' سوازيلند اعلام كردند كه دولت اين كشور از ديشب همه رهبران كارگري و سياسي را دستگير كرده است تا نتوانند در تظاهرات امروز شركت و آن را سازماندهي كنند.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-23