۱۳۹۷/۰۲/۰۱
۶:۳۹ ب٫ظ

تظاهركنندگان آمريكايي در واشنگتن بار ديگر حمايت خود را از تحولات ليبي و بحرين و سراسر جهان عرب به تصوير كشيدند.

تظاهرات مردم واشنگتن در حمایت از انقلابیون لیبی و بحرین

تظاهركنندگان آمريكايي در واشنگتن بار ديگر حمايت خود را از تحولات ليبي و بحرين و سراسر جهان عرب به تصوير كشيدند.

به نقل از شبكه تلويزيوني "پرس‌تي وي "، واشنگتن شاهد برگزاري اولين تظاهرات يكپارچه مردمي بود كه حمايت خود را از جنبش‌هاي آزادي‌خواه و اصلاح‌طلبانه مردم جهان عرب به تصوير كشيدند.

يكي از سازمان‌دهندگان اين تظاهرات گفت: اين اولين تشكيلاتي است كه تمام مردم خاورميانه و آفريقاي شمالي را با يكديگر متحد مي كند تا حمايت خود را از جنبش‌هاي مردمي منطقه نشان دهند.

تظاهركنندگان نماينده كشورهاي از خاورميانه و آفريقاي شمالي بودند كه نقض حقوق بشري كه در منطقه و در پي جنبش‌هاي آزادي‌خواهانه و اصلاح طلبانه مردم در جريان است را مطرح كردند.

يكي از شركت‌كنندگان در اين تظاهرات اعتراض خود را در قبال كشتار مردم ليبي اعلام كرد و از ديكتار سركوبگر رژيم ليبي و پسران او خواست تا بدنه حكومتي ليبي را رها كنند و اجازه دهند مردم ليبي تعيين كننده سرنوشت و آينده‌ خود باشند.

يكي ديگر از حاضران در جمع تظاهركنندگان اعلام كرد: ما در كنار تظاهركنندگان يمني كه خواستار استعفاي "علي عبدالله صالح " هستند، مي‌ايستيم و هر روز در مقابل كاخ سفيد تظاهرات مي‌كنيم.

تظاهركنندگان در واشنگتن از نقض حقوق بشر و سركوبگري هاي وحشيانه در عربستان سعودي و بحرين نيز در تجمع دموكراسي‌خواهانه خود انتقاد كردند و خواستار آزادي فعالان حقوق بشر و ساير زندانياني شدند كه تنها به خاطر بيان عقايد خود بازداشت شده‌اند.

اگرچه اين اولين باري بود كه تظاهراتي يكپارچه و هماهنگ در حمايت از جنبش‌هاي جهان عرب در واشنگتن برگزار شد، اما انتظار مي‌رود تظاهرات بيشتري در اعلام حمايت از تحولات آزادي خواهانه مردم خاورميانه و آفريقاي شمالي در راه باشد.

 

زمان انتشار : 1390-02-05