۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۱۱:۲۷ ق٫ظ

وعده های عبدالله صالح برای کناره گیری از قدرت باعث نشد تا تظاهرکنندگان در یمن خیابانهای این کشور را ترک کنند .

تظاهرکنندگان یمنی مصمم به ادامه تظاهرات

تظاهرکنندگان در یمن آماده دست کشیدن از تظاهرات نیستند درحالیکه علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن وعد داد تا یک هفته ی دیگر از قدرت کناره گیری می کند. بسیاری از تظاهرکنندگان یمنی می گویند خیابانهای یمن را ترک نخواهند کرد تا اینکه علی عبدالله صالح ازقدرت کناره گیری کند. تظاهرکنندگان یمنی شعارمی دادند :« برو ، برو » ، « ملت سرنگونی نظام را می خواهد ».

این گزارش می افزاید .. در طرح انتقال قدرت در یمن پیشنهاد شده است که علی عبدالله صالح قدرت را به معاون خود منتقل کند. وی در این طرح از مصونیت تعقیب قضایی برخوردار خواهد شد ، همچنین اعضای خانواده و مشاوران صالح نیز از مصونیت قضایی برخوردار می شوند .

از دیدگاه عده ای در یمن که به علی عبدالله صالح اعتماد ندارند وی یک دروغگو است.

یک یمنی گفت .." علی عبدالله صالح یک کذاب و دروغگو است . ما حرفهای او را باور نداریم . وی به مدت سی و سه سال دروغ گفت. اگر وی راست می گفت ، اعتماد نداشتن یکی دو نفر به وی مهم نبود اما همه ی ما به وی اعتماد نداریم ".

این گزارش می افزاید .. طرح انتقال قدرت که شورای همکاری خلیج فارس ان را پیشنهاد داد مورد ائتلاف رسمی مخالفان در یمن قرار گرفته است .

سلطان العطوانیم رهبر مخالفان یمن گفت .." ما از طرح شورای همکاری خلیج فارس استقبال می کنیم اما موضوعاتی درباره پیش نویس توافقنامه وجود دارد. ما این موضوعات را مطرح کردیم ".

تاکنون شمار زیادی از تظاهرکنندگان یمنی در تظاهرات این کشور کشته شدند . تظاهرکنندگان یمنی از تظاهرات در شمال افریقا و خاورمیانه الهام گرفته اند که باعث سرنگونی دولت های تونس و مصر شد .بسیاری می ترسند که اگر بحران یمن همچنان ادامه داشته باشد خون های بیشتری ریخته شود.

 

زمان انتشار : 1390-02-05